Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg starte det samme som de andre? Eller vente på det rette og holde en pause?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er

Jeg har nu efterhånden haft et par indlæg, omkring hvad jeg skulle gøre med min virksomhed osv. Nu har jeg tænkt noget mere og må lige have lidt mere flere råd med på vejen! :-)

Jeg står med en webshop, som ikke kører pt. Har den gjort, dog lang tid siden. Jeg har solgt accessories til mænd på den før, men den har været helt nede og alt SEO er væk osv. 

Så nu er mit spørgsmål om jeg skal starte den op igen? Minuser: Pt. er der masser konkurrenter, svært at komme frem SEO mæssigt(Har hellere ikke min store interesse) og kan ikke rigtigt tilbyde mere end de andre. Pulser: Ville gerne drive en webshop og tjene penge så jeg kan droppe fritidsjobbet + have indtæger ved siden af elevløn senere når jeg starter som elev i 2 år.

Mit liv lige nu:

• Jeg er ved at skal flytte(Kræver lidt tid), dog ikke hjemmefra.
  • Mangler halvt år i skolen inden jeg skal ud som elev på fuldtid i 2 år, så arbejder nok lidt hårdt der.
  • Skal 3 uger på studieophold i München, i feb/marts.
  • I sommerferien skal jeg nok en del, da det er min sidste sommerferien inden jeg er færdig med alt skole.
  • Planer om at satse min august måned på få virksomhed på benene inden jeg starter som elev i september eller også tager jeg nok en rejse 3-4 uger nogle steder rundt om i verden og får oplevet lidt. 

Skal jeg starte shoppen op igen? Eller skal jeg lukke den + de andre små aktiver jeg ikke har fået gang i? Hvis jeg lukker de ting ned, kunne det måske skabe noget luft og tid hvor jeg ikke skulle tænke på regnskab osv. Få lidt tænke tid og få nogle oplevelser i livet.

Jeg kunne i den periode skrive en bog om det at være ung iværksætter og en bog om webshop drift. Det er noget jeg rigtig gerne vil, specielt fordi jeg kan skrive på den når jeg lyster og får nogle input. Så kunne jeg måske også finde noget jeg brændte mere for, inden jeg bare skyder mit energi og mine penge på de andre projekter?

Nu har jeg vist sagt nok! Nu håber i vil give jeres bud? :-)

Mvh Lasse

Fra Haderslev
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 84
Fra  Sundtema.dk Skrevet kl. 05:24

Hej

Det lyder meget som om du ikke er 100% hooked på at drive den webshop og hvorfor så spilde sin tid på det, hvis du kan finde andre ting du hellere vil. For at få succes, kræver det jo også at man er "sulten" og virkelig bare vil det her.

Så synes måske det var en bedre ide at gå igang med den bog som du gerne vil lave. Tror personligt det kunne være spændende at høre om en ung iværksætters oplevelser.

Rent økonomisk, så bor du jo stadig hjemme så du har ikke de vilde udgifter. Og når du skal ud som elev, får du vel også elevløn, så pengene burde ikke spille den store rolle.

Håber det var et fornuftigt svar

sundtema.dk har stor viden om sund mad, livsstil og artikler om fødevarer

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 13:03

Dennis Nissen:

Hej

Det lyder meget som om du ikke er 100% hooked på at drive den webshop og hvorfor så spilde sin tid på det, hvis du kan finde andre ting du hellere vil. For at få succes, kræver det jo også at man er "sulten" og virkelig bare vil det her.

Så synes måske det var en bedre ide at gå igang med den bog som du gerne vil lave. Tror personligt det kunne være spændende at høre om en ung iværksætters oplevelser.

Rent økonomisk, så bor du jo stadig hjemme så du har ikke de vilde udgifter. Og når du skal ud som elev, får du vel også elevløn, så pengene burde ikke spille den store rolle.

Håber det var et fornuftigt svar

Min passion ligger nok mest i at handle altså købe og sælge varer, problemet er på det sidste, har jeg ikke solgt meget og det bliver mere besvær en der er fornøjelse ud af det. Så skal have et fornuftigt salg før det giver mig energi, her snakker vi bare et par tusinde i overskud hver måned. Har overvejet at finde noget der allerede kørte og havde ordre, men har ikke lige kunne finde noget til salg her de sidste måneder.

Bogen skal jeg nok få skrevet, men det bliver nok mest nogle wekender og ferier når det lige passer ind! :)

Mvh Lasse

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:44

Lasse Lykke(Master Vind):

Min passion ligger nok mest i at handle altså købe og sælge varer, problemet er på det sidste, har jeg ikke solgt meget og det bliver mere besvær en der er fornøjelse ud af det. Så skal have et fornuftigt salg før det giver mig energi, her snakker vi bare et par tusinde i overskud hver måned. Har overvejet at finde noget der allerede kørte og havde ordre, men har ikke lige kunne finde noget til salg her de sidste måneder.

Bogen skal jeg nok få skrevet, men det bliver nok mest nogle wekender og ferier når det lige passer ind! :)

Mvh Lasse

Jeg må tilstå at du lyder som om du er kørt lidt træt, og ikke har energi'en til at komme rigtigt igang igen (eller igang med noget bedre). Du lyder lidt som om du vil se resultaterne før du vil bruge krudt på noget.

Der er et ordsprog der siger "gør du som du hele tiden har gjort, ender du med samme resultat" (okay lidt forkortet). Men jeg vil foreslå dig at lave en langsigtet plan og målsætning. Find ud af "hvor" du vil være om x år, og tag et kig på de muligheder du får.

Hvad er det du godt kan lide ved købe og sælge? er du sikker på at det er din passion, hvis energien ikke er tilstede hvis du ikke har et par tusinde i overskud hver måned? Min kollega fortalte mig igår, at hvis han vandt den store lottopræmie, så ville han stadig arbejde videre på opbygningen af sin forretning - underforstået, det er ikke altid pengene der skal motivere en...

Mvh. Martin

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 17:35

Martin Slot:

Lasse Lykke(Master Vind):

Mvh Lasse

Jeg må tilstå at du lyder som om du er kørt lidt træt, og ikke har energi'en til at komme rigtigt igang igen (eller igang med noget bedre). Du lyder lidt som om du vil se resultaterne før du vil bruge krudt på noget.

Der er et ordsprog der siger "gør du som du hele tiden har gjort, ender du med samme resultat" (okay lidt forkortet). Men jeg vil foreslå dig at lave en langsigtet plan og målsætning. Find ud af "hvor" du vil være om x år, og tag et kig på de muligheder du får.

Hvad er det du godt kan lide ved købe og sælge? er du sikker på at det er din passion, hvis energien ikke er tilstede hvis du ikke har et par tusinde i overskud hver måned? Min kollega fortalte mig igår, at hvis han vandt den store lottopræmie, så ville han stadig arbejde videre på opbygningen af sin forretning - underforstået, det er ikke altid pengene der skal motivere en...

Mvh. Martin

Kan godt se hvad du mener! :) Men når jeg har køb f.eks. 10 bøtter voks og de er solgt med overskud, giver det sgu energi, men f.eks. SEO får jeg kun energi til, når der er salg og det kommer ikke før der er SEO :P Nok der den dør! :) 

Vandt jeg i lotto, ville også fortsætte mine idéer dog bare skyde 100.000 på hver og få nogle til at lave det som jeg ville have det og få nogle til at stå for SEO.

Mvh Lasse 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 18:59

hmm Det virker ikke helt som om du ved havd du vil.Hvis ikke du har en webshop ide,så vil det aldrig komme til at blive en succes for dig,du skal jo brænd lidt for det. personligt syntes jeg ikke du har erfaring nok til at skrive en hel bog, men det er bare min mening.-)Du skal jo lave en webshop du har interesse indenfor. eller hvad med et community om et emne der interessere dig??

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:26

Træk stikket i shoppen, sæt dig ned og slap af. Det er et spørgsmål om tid før du ikke gider det mere, og så kan det være du har fundet på noget du rent faktisk har energien til at gennemføre ordentligt - pt. lyder det som de andre siger, ikke som om du har energien til at føre shoppen fuldt ud, det kræver meget tid!

I sidste ende tror jeg den bliver en klods om benet på dig, når du har svært ved at motivere dig allerede inden du er startet op igen. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)