Kenneth @ Tak for det fine tilbud. Jeg har sendt dig en PM.
Brian @ Det er internet til mit kontor/lager. En TDC løsning vil koste mig ca. 2000 i etablering og 400 kr. / mnd i bindingsperioden, herefter kan jeg få noget billigere net. Så det kan godt betale sig for mig, at forsøge dette først.
Der vil ikke være fuldstændig line of sight, men teknikeren ved wifi shop mente det burde kunne lade sig gøre på grund af den relativt korte afstand, og at signalet reflekterer. Min nuværende router har ikke mulighed for at tilkoble en ekstern antenne, så det skal jeg lige have lånt mig til ifb. med testen.
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg prøver begge ting, og ser hvad det ender med :-).
Har du tjekket muligheden for at leje noget punkt til punkt forbindelse fra TDC ?
Signalet fra TDC var, at der skulle graves for at laves internet. Mener det kostede et par tusind, hvis man vel og mærke købte deres dyreste HomeTrio pakke.
Nå men anyway så er jeg kommet ret langt med installationen. Den er flyttet op til mest optimale placering (selvom det ikke er kønt). Nu skal jeg blot have afprøvet med et par antenner :-).
Bestiller du en fastnettelefonlinie hos TDC, skal TDC levere. Du betaler kun almindelig oprettelse, uanset hvor langt og hvor dybt TDC skal grave. TDC har nemlig leveringspligt på fastnettelefoni.
Til det nye fastnetabonnement kan du så tilkøbe internetforbindelse.
Hvis du kun bestiller internetforbindelse, skal du ganske rigtigt betale for etablering (gravearbejde og tekniker m.m.)
Din netværksanordning ser da spændende ud, på en lidt nørdet måde.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Kasper: Nej desværre. Jeg har en masse videosignaler (data) der skal overføres via forbindelsen (overvågning).
John: Jeg spurgte hvordan jeg fik internet billigst, og det var svaret ved TDC at det krævede jeg købte HomeTrio og betalte en ret stor etableringsomkostning.
John: Jeg spurgte hvordan jeg fik internet billigst, og det var svaret ved TDC at det krævede jeg købte HomeTrio og betalte en ret stor etableringsomkostning.
Det er mange gange en anseelig underskudsforretning for TDC at levere fastnettelefoni i henhold til den leveringsforpligtigelse, der fulgte med ejerskabet af kobberet. Om det har spillet ind på deres anbefaling af løsning til dig skal jeg naturligvis ikke kunne sige.
Jeg har set eksempler på ejendomme i Jylland, hvor der skal graves flere hundrede meter fra nærmeste teknikkasse til soklen hos kunden. Det sender ofte en af de fast tilknyttede entreprenører på arbejde med et par mand i 1 til 2 dage med at grave renden. Så kommer der en TDC-tekniker og skyder kablet gennem de nye nedgravede rør. For den øvelse betaler slutbrugeren kun ganske almindelig oprettelse, når der købes fastnettelefoni. Havde kunden bestilt en internetforbindelse på en bærelinje uden fastnetabonnement, skulle kunden betale for entreprenørarbejdet.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn