Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etablering af selskab i EU - UK?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har sammen med min forretningspartner arbejdet på en webbaseret softwareløsning gennem snart et år og vi er nu kommet så langt i processen at vi skal have registreret et selskab, for at kunne modtage betalinger fra kunder.

Min partner er dansk statsborger, men er bosiddende i Thailand. Selv bor jeg i Danmark, men regner med at flytte til Asien indefor et par år. Derfor ser vi umiddelbart ikke nogen grund til at oprette vores selskab i Danmark, med mindre dette giver os nogle umiddelbare fordele.

Vores situation er som følger:

• Vi ønsker ikke at have bundet kapital op i virksomheden, men "limited liability" er et krav.
  • Vi lægger vægt på at det skal være nemt og billigt at drive virksomhed der, hvor vi registrerer vores selskab - også på distancen. Vi vil helst ikke være afhængige af nominerede direktører og sekræterer o.lign.
  • Skatteforhold er naturligvis relevante for vores valg, men ovenstående vejer langt tungere
Vi har tænkt på at sætte vore selskab op i UK - men er det mon der rette valg? Vi er især bekymrede for at vi kan få en bank-konto (på ordentlige vilkår) og om vi løber ind i problemer ift. at modtage betalinger over nettet, f.eks med PayPal?

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med det?

Med venlig hilsen
Rasmus

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)