Hej Amino! Det er efterhånden 1 år siden jeg fik denne idé, som jeg ved har stort potentiale i fødevarebutikker. Jeg er 19 år og går på HTX på produktion og design-linien, og har derfor god indsigt i det med at udvikle produktet, men knapt så god indsigt i det med at starte virksomhed eller få solgt produktet, jeg har dog skrevet en forretningsplan over det. Idéen er et lille redskab der vil kunne hjælpe i fødevarebutikker, når varerne skal rykkes frem på hylden, så alle varer kommer til at stå helt fremme på hylden. Det ses nemlig tit i butikkerne at nogle varer står helt tilbage på hylden, hvilket gør at kunden i nogle tilfælde vil tro at den pågældende vare er udsolgt. Derudover kan det også give et indtryk af en rodet butik, hvor kunden kun vil købe det nødvendige, altså ingen impulskøb. Produktet vil altså kunne spare tid for den enkelte butik, og øge omsætningen. Det var lidt om idéen. Spørgsmålet er hvordan jeg kommer igang og hvordan jeg skal gøre. Jeg havde selv forestillet mig 2 muligheder. Enten at selv sørge for at få produceret produktet (gå til en virksomhed, der kan gøre det), og selv sælge til butikkerne direkte. Eller tage fat i en eksisterende virksomhed, der producerer og sælger lignende produkter og sælge idéen der (vil måske kræve et patent, af den eller anden art). Problemet ved begge muligheder er at jeg ikke har pengene til at få startet, og er bange for hvis jeg investerer alt jeg har, at det går i vasken. Så derfor håber jeg i kan hjælpe mig, med nogle råd til at få dette produkt på markedet og hvordan jeg skal gøre mht. salget. Jeg håber I vil hjælpe, for jeg synes at idéen er for god til at smide væk. Hilsen k.grove |
k.grove:Hej Amino!
Det er efterhånden 1 år siden jeg fik denne idé, som jeg ved har stort potentiale i fødevarebutikker.
Jeg er 19 år og går på HTX på produktion og design-linien, og har derfor god indsigt i det med at udvikle produktet, men knapt så god indsigt i det med at starte virksomhed eller få solgt produktet, jeg har dog skrevet en forretningsplan over det.
Idéen er et lille redskab der vil kunne hjælpe i fødevarebutikker, når varerne skal rykkes frem på hylden, så alle varer kommer til at stå helt fremme på hylden. Det ses nemlig tit i butikkerne at nogle varer står helt tilbage på hylden, hvilket gør at kunden i nogle tilfælde vil tro at den pågældende vare er udsolgt. Derudover kan det også give et indtryk af en rodet butik, hvor kunden kun vil købe det nødvendige, altså ingen impulskøb. Produktet vil altså kunne spare tid for den enkelte butik, og øge omsætningen.
Det var lidt om idéen. Spørgsmålet er hvordan jeg kommer igang og hvordan jeg skal gøre.
Jeg havde selv forestillet mig 2 muligheder. Enten at selv sørge for at få produceret produktet (gå til en virksomhed, der kan gøre det), og selv sælge til butikkerne direkte. Eller tage fat i en eksisterende virksomhed, der producerer og sælger lignende produkter og sælge idéen der (vil måske kræve et patent, af den eller anden art).
Problemet ved begge muligheder er at jeg ikke har pengene til at få startet, og er bange for hvis jeg investerer alt jeg har, at det går i vasken. Så derfor håber jeg i kan hjælpe mig, med nogle råd til at få dette produkt på markedet og hvordan jeg skal gøre mht. salget.
Jeg håber I vil hjælpe, for jeg synes at idéen er for god til at smide væk.
Hilsen k.grove
Det er altid super med nye idéer
Jeg kan ikke vurdere din idé, men hvis jeg var dig så ville jeg undersøge om det var noget supermarkederne ville gøre brug af inden jeg gik i gang.
Har du haft kontakt til nogle som har tilkendegivet deres mening om din idé?