Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrakter til samarbejde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Allerød
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

Jeg er for 2 år siden startet som deltids bogholder og ved siden af har jeg mit eget lille freelance bogføringsfirma.

Nu er jeg så igang med at overveje at gå 100% freelance, og er i den forbindelse kommet i tvivl om det er en god ide, at udarbejde en kontrakt med de kunder man har, hvor man beskriver de krav og de forventninger vi har til hinanden og selvfølgelig prisen.

Er det nogle som har prøvet dette før og evt. om det er nogle som har en ide til hvad der skal med i sådan en kontrakt.

MVH

Trine

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 20:03
Jeg tror det vil være en rigtig god ide for dig at få noget på papir. Det er altid så forfærdeligt rart at have når en kunde mener at du ikke har leveret det lovede og derfor kræver alt muligt ekstra arbejde. Så kan man lige pege ned i et stykke underskrevet papir og fortælle hvordan det hænger sammen (det gælder selvfølgeligt også omvendt). Hvis i helt klart har defineret samarbejdet og dets indhold så er der ingen af jer der går ind i det med falske forventninger.

Hvad der skal være indeholdt i en kontrakt kan jeg nok desværre ikke sige noget helt konkret om, men der er sikket en amino derude som sidder med de vises sten.

Peder

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:42
Mine standardkontrakter om levering af et produkt eller en ydelse, indeholder normalt minimum følgende punkter:

1. Specifikation af produkt(er)

Her kan man meget nøje beskrive hvilken service/produkt der leveres og i hvilket omfang. - Her kan du jo angive et antal timers bogføring.
2. Priser
Det giver næsten sig selv hvad der skal pensles ud her.
3. Fakturering
Her angiver jeg normalt hvilken adresse fakturaen sendes til, hvad der sker ved ikke at betale og alt det andet "trælse" omkring betaling.
4. Leveringstid
Hvad der nu er aftalt om hvornår ovenstående produkt/ydelse leveres / påbegyndes.
5. Aftalens varighed
Det er jo ikke sikkert at aftalen løber evigt, man kan med fordel angive et tidspunkt for genforhandling af vilkår så du har en mulighed for at komme ud af aftalen, ligesom kunden måske også har ændringer.
6. Ansvar
Hvem der har hvilket ansvar for hvad (kort sagt)
7. Vilkår for aftalen
Her er det vigtigt at sørge for at få "det med småt" penslet ud så der ikke er nogen tvivl om hvad der menes og hvad der gør sig gældende for at ovenstående aftale ikke er misligholdt.

Enkelte kunder kan spørge om hvorfor man har sådan et omfattende papirarbejde for en opgave til f.eks. 10.000 kroner, men jeg ser en kontrakt som et forventningsafstemning, da man så har helt styr på hvad der er aftalt så der ikke senere opstår tvivl om hvad det nu engang er man er i gang med.

Ovenstående er ikke den endegyldige opskrift, og det kan anbefales at få vendt tingene med en advokat hvis det er meget uoverskueligt eller omfattende.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:20
Fra Allerød
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:50
Hej

Super - tusinde tak for jeres svar. Det har hjulpet mig til at få lavet en super kontrakt, som jeg selv er meget stolt over. Uden jeres indlæg havde det blevet noget skidt.

MVH

Trine

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)