Mit år 2011 - Har lige lyst til at fortælle min negatine iværsætter
Jeg har et lille iværsætter gen i mig. Jeg har længe gået med en brændende lyst til at springe ud med min egen webshop. Da det så endelig lykkes, går det alligevel galt.
I marts 2011 købte jeg et domænenavn gennem dandomain med navnet ablkoekkenogbad. Lavede en aftale med et firma inde i Aalborg, som jeg virkelig har lyst til at sætte navn på, men det gør jeg selfølgelig ikke, for sådan er jeg jo ikke.
Jeg lejede en færdig webshop, med det henblik på at sælge køkken, bad, garderode og diverse. Jeg havde en designer/programør til at hjælpe
mig med at lægge mit præg og mine ideer ind på webshoppen. Derinde kunne man betale med kort eller via bankoverførsel.
Som tiden gik kom der endelig besøende. Jeg blev ringet op af en potientiel kunde der var interesseret i nogle lamper. Personen kunne ikke komme til at belate for sin bestilte vare, røg af hver gang. Jeg snakkede med min udbyder,- som jeg vil kalde ham -. fik ham til at slette ordren og starte forfra, der skete det samme, så jeg besluttede selv for at bestille varene til mig selv, for så at sende det til kunden. Heller ikke det kunne lade sig gøre. Kontaktede atter min udbyder, som virkede lettere ligegyldig. Ville ikke miste min første kunde, så kontaktede firmaet som sælger de ønskede lamper, fik med nød og næppe lov til at køpe lamperne direkte fra dem. Jeg fik hentet lamperne, sendt dem til kunden sammen med en lille gave, som plaster på såret. På den måde fik jeg en tilfreds kunde.
Troede det var noget begyndervanskeligheder med shoppen, men desværre ringede flere kunder med samme problem om at de også blev smidt af lige før
de ville betale med kort. Synes det var for dårligt at jeg skulle miste kunder på den måde, betaler trods alt for at have den stående. Kontaktede atter min udbyder
som prøvede frem og tilbage og finde fejlen. Til sidst fik jeg så at vide at fejlen lå hos dandomain, som havde problemer med kortbetaling systemet. Det vil sige at mig selv plus
alle de andre kunder som har købt gemmen den samme udbyder ikke kan få deres kunder til at betale med kort, kun bankoverførsel. Det er en bitter måde at miste kunder på og
på den måde ikke kunne tjene penge på noget man har lagt penge i. Jeg havde både fået lavet 2000 flyres og fået omdelt en del af dem, og fået lavet et banner til bilen. Min eneste løsning ville være og købe webshoppen for det halve af prisen som kompensation. Er stadig bitter over den behandling jeg fik, og over at jeg skulle igennem så meget før de fandt ud af at der er en alvorlig fejl i systemet. De kunder jeg mistede må jo være under den opfattelse af at jeg er en uprofessionel forretningskvinde, som jeg ikke selv mener jeg er. For min holdning er hvis man vil køre en forretning skal man gøre det 100%. Og udvise en 100% service til sine kunder.
Og det synes jeg bestemt ikke min "udbyder" gjorde.
Jeg er både bitter og skuffet..... Men hva fanden tænker jeg så, man skal jo videre, og se frem ad.
Jeg har nu flyttet mit domænenavn og lavet en anden lille imidlertidig side. Så må jeg jo se om jeg ikke falder over et andet projekt.
Nu fik jeg luftet ud.! "Smil til verden og den smiler til dig"
Rigtig godt nyt år til alle Aminoer!!!
De bedste hilsner Adele