Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk fornyelse - 12 mdr DanaWeb

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:

Mikael christiansen:

her er en sag hvor de tabte ved ulovligt binding 3 måneder http://newz.dk/webhoteller-binder-kunder-ulovligt

jeg troet faktisk alle var stoppet efter de seneste sager hvor webhotel udbyder har tabt fordi 3 måneder frist den var for kort frist

Jeg mener, det er noget andet i dette tilfælde - der er ikke kun tale om webhotel, men også betaling for deres CMS system.

MVH

Thomas

 

jeg tjekket også grundigt google jeg kunne ikke finde nogle retssager imod dem danaweb.dk måske er der ingen det lyder dog mystiske , jeg høre i hvert fald ikke alle er tilfreds kunder

jeg ved ikke om lovligt , men det ser ud til ingen sager der går imod dem ,men i alt er jeg ikke sikker det om er lovligt eller ej jeg er ej jurist , men jeg ville ikke tilbyde sådan en ordning over for kunderne det er ikke ligefrem venligt folk skriver om dem på internet ved en google søgning

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
jeg ved ikke om lovligt , men det ser ud til ingen sager der går imod dem ,men i alt er jeg ikke sikker det om er lovligt eller ej jeg er ej jurist , men jeg ville ikke tilbyde sådan en ordning over for kunderne det er ikke ligefrem venligt folk skriver om dem på internet ved en google søgning

Kan det problem ikke blot løses ved at bruge firmanavnet op og så skifte navn? Evt supplere løbende med nye binavne :-)?

Det ser man jo fra tid til anden hos firmaer der lever af utilfredse kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Nope, den afgørende forskel er om den jurdisk enhed aftalen er indgået med er virksomhed, og dermed har et CVR Nr. eller en person der har et CPR Nr.

Lige præcis! Med B2B så er der 100% aftale frihed, der skal du bare holde dansk lovgivning.

Så der er intet at gøre! Udover at opsige det med det samme (de skal tage imod opsigelsen), og så bare lade det være opsagt pr den første mulige dato eksempelvis.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen - MaxiWeb:
Lige præcis! Med B2B så er der 100% aftale frihed, der skal du bare holde dansk lovgivning.

Kilde?

Undskyld mig meget min nysgerrighed. Aftalefrihed ligger mig meget på sinde, men jeg er ikke af den overbevisning at vi har meget af den, - og jeg tror ikke man kan aftale hvad man vil omkring abonnementer m.v.

Så har du noget at have den absolutte aftalefrihed i for hvad B2B vedrører, eller er det reelt blot naiv tiltro til at tingene befinder sig i en slags naturlig tilstand?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:
Kilde?

Jeg kan tage fejl - og taler ud af hukommelsen. 

Men der vi har aftaleloven, som giver frihed til at indgå aftaler, medmindre det er modsigende dansk lovgivning. 

Prøv evt at Google lidt

:-) 

PS: Svare kun lige hurtigt! Har desværre ikke tid til at researche det til bunds!! :) 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Først kan jeg fortælle at min kammerat slap med at betale en halv aftaleperiode hos Danaweb, da han fastholdt, at han ikke ønskede at betale en fuld periode.

For det andet føler jeg også, at deres betingelser er elendige set fra kundens side. Udover at de reklamerer med en månedspris (og kunderne får så besked på at betale hele bindingsperioden up front), forlænges kunders aftaler med enormt lange forløb, uden at kunden som regel er vidende omkring det.

Af samme grund har jeg også startet en virksomhed, der skal konkurrere med virksomheder som Danaweb. Der er naturligvis en bindingsperiode, men den skal blot opsiges senest 1 måned før udløb. Derefter forlænges aftalen kun med et kvartal. Herudover betaler kunderne rent faktisk PR. MÅNED, og ikke for eksempelvis en måned af gangen.

Venligst

Brian Phillip

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Overordnet kan man altid diskutere om betingelserne i en sådan aftale er mere eller mindre urimelige.

Dog forstår jeg ikke hvorfor du har indgået en aftale med Danaweb, når du er så utilfreds med vilkårene?

Som forbruger er man vant til at være beskyttet på nærmest alle områder, men som virksomhed er det naivt at indgå aftaler uden at være 100% sikker på hvad det er man indgår en aftale om.

Umiddelbart kan jeg ikke se et problem i Danawebs betingelser, og det kan mange andre tilsyneladende heller ikke, når de vælger at indgå aftaler med dem.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle bidragene - jeg er slet ikke i tvivl om, at fejlen er min egen, mener bare at have erfaring for at det mest seriøse i de enkelte brancher ikke har sådan noget som 12 forudbetalt, og at man skal opsige 3 mdr før ny periode.

Den slags synes jeg kun man finde blandt de mere farverige udbydere - og det kan da godt være at Danaweb, så hører til i denne kategori.

Anyway - en erhvervsaftale er en erhvervsaftale, og fejlen er min, så jeg må nok bare betale.

stig

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

det er også sådan de mere seriøse arbejder.

 

stig

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fuld lovligt, men forhandle kan man jo altid.

Jeg laver f.eks altid aldrig en annonceaftale der bare kører derud, den er opsagt samtidig med at den er oprettet, dvs. hvis de vil have mig som annoncør igen næste år, så må de ringe igen, og vil de ikke det, så annoncerer jeg ikke der!

Med hensyn til DanaWeb, dem har jeg brugt med stor tilfredshed i 6 år, og har oven i købet fået prisen ned, for de er til at snakke og forhandle med.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)