Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminoernes aktie- og obligationsinvesteringer 2011

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:

Jeg var utroligt tæt på at investere i Vestas og er glad for at jeg holdt mig væk.
Til gengæld har jeg lige investeret en god pose penge i Apple aktien.



Godt spottet med Apple, Philip. Interessant med Apple aktien er at den på intet tidspunkt er blevet handlet på høje nøgletal. Markedet havde simpelthen ikke fantasi til at tro at Apple kunne vækste med det selskabet rent faktisk har gjort. Først på det seneste er aktien handlet så højt at P/e begynder at blive anstrengt, hvilket jo skyldes en meget høj forventning til Apples kommende TV.

Omkring Vestas er der vel blot én ting at sige. Det er et selskab på et marked under pres fra kinesiske producenter, gigantisk overproduktion samt et fokus på havvindmøller hvor man ikke aner hvor dyrt det reelt bliver med tiden at drive disse og hvad der kan gå galt.

En af de aktier som der er en del hype om lige pt. er Mastercard. De handles til lave værdier samtidig med at de har sat sig tungt på infrastruktur omkring kort-betaling. Husk på at 76 pct. af alle betalinger i dag stadig foregår med kontanter. Tendensen er øget fokus på betalingskort world wide samt online betaling, hvor Mastercard tager en stadig større bid. En af mine største investeringer er i Mastercard. Det er ikke en anbefaling blot en konstatering af at aktier ikke behøver at være sexet. Aktien er det seneste år steget med 63 pct.

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Frisch

Nu er det jo et par år siden vi snakkede om min portofølje og du fik delvis ret, men kun delvis:-D

AaB er gået fra kurs 1,50 til 2,00 stadig stor risiko

Danske bank   fra kurs 74 til 151,-

Vestas er gået fra kurs 59 til 220,-

Sjælsø konkurs, solgte dog så jeg kun var inde med gevinst så tab 0,-

SPNO  er gået fra 39 til 60,-

Frontline er gået fra 15,30 til 48 men solgte dem 29-03-12 til 44,-

Tower GRP table jeg på tror de gik konkurs :-D

Men alt i alt, så har jeg været skide heldig :-D

MVH. Peter

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er reddet af én aktie og det er Vestas som klarede sig bedre end markedet.

Men ja, generelt er det skrammel-aktier du har i din portefølje og det ses jo også ved at to af dem er gået konkurs.

I fht. din risiko må jeg sige at jeg ikke er imponeret af dit afkast :-)


Nicolai

Fra Søborg
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 755
Fra  Acasma Amino ApS Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Larsen(golfhouse):

Kære Frisch

Antager vi at du har investeret 100.000 kr. ser dit resultat ud som følger

Nu er det jo et par år siden vi snakkede om min portofølje og du fik delvis ret, men kun delvis:-D

AaB er gået fra kurs 1,50 til 2,00 stadig stor risiko (33.333 kr. i afkast)

Danske bank   fra kurs 74 til 151,- (100.000 kr. i afkast)

Vestas er gået fra kurs 59 til 220,- (300.000 kr. i afkast)

Sjælsø konkurs, solgte dog så jeg kun var inde med gevinst så tab 0,- (-100.000)

SPNO  er gået fra 39 til 60,- (50.000 kr.)

Frontline er gået fra 15,30 til 48 men solgte dem 29-03-12 til 44,- (200.000 kr.)

Tower GRP table jeg på tror de gik konkurs :-D (-100.000 kr.)

Dvs. du har tjent ca. 600.000 kr. på 600.000 kr. investering. Altså 100 pct. i afkast.

Jeg ville til sammenlignig have investeret 300.000 kr. i Coloplast og Mastercard havde det også givet 600.000 kr. i afkast. Og det til en markant laver risiko.

En kedelig aktie som Novo havde givet 400.000 kr. i afkast hvis jeg havde investeret 600.000 kr. i den

Så glad for på dine vegne at du er lykkedes. Pas godt på pengene for du kommer med tiden til at tabe dem igen hvis du fortsætter samme investeringsstrategi :-)

Men alt i alt, så har jeg været skide heldig :-D

MVH. Peter

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)