Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til produktion af t-shirts

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Ja der har været rigtig mange af disse tråde fremme, men har ikke rigtig kunne finde svaret på følgende.

Mig og en ven har tænkt os at starte et firma hvor vi selv designer t-shirts og sælger dem. Men spørgsmålet er: hvis man har tegnet et design på papir hvordan får man det så bedst ind på computeren? Når et trykkeri skal trykke det skal det så ikke sendes via computer eller hvordan foregår dette?

Er der andet man bør vide før man starter sådan et firma op? vi vil meget gerne høre fra jer som selv har gjort det samme, og om det er en hård/lang proces?

Derefter vil vi høre hvor vi finder et godt trykkeri som kan stille t-shirts og tryk til rådighed, det SKAL være kvalitet hele vejen igennem så har i et trykkeri vil vi også gerne høre fra jer eller nogen som benytter et trykkeri som de er godt tilfreds med.

Til sidst har vi tænkt på et navn, vi er ikke helt sikre endnu, men et forslag vi har er SEBAND (Udtales næsten lige som Seebach)

Mvh.

Andreas & Sebastian

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 23:15

Fra Randers
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 23:59

Med hensyn til at få jeres designs lagt over på computeren, vil mit bud være at scanne motiverne og derefter rentegne i et tegneprogram. Det kunne være Adobe Illustrator, Photoshop eller et gratis program - jeg kender desværre ikke nogle gratis programmer, som jeg kan anbefale, men jeg er sikker på at andre på Amino har nogle bud.

Der findes sikkert andre måder at gøre det på, men her var i hvert fald ét bud :) 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 16:31

Fedt mange tak for dit svar, det kunne klart bruges. :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 20:50

Ellers nogle som kan hjælpe?:)

Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:23

Et rigtigt godt program til at trace tegninger med er inkscape (kan downloades gratis på www.inkscape.org ).

I modsætning til Illustrator, som nok er førstevalget for mange, så er præcisionen af det tracede meget høj med inkscape. At programmet er gratis gør så sandelig heller ikke noget.

Når det er sagt, bør i stadig anskaffe jer Illustrator, da det er nemmere at justere det tracede object og ændre opsætning mm.

Med hensyn til et trykkeri, så er langt de fleste i Danmark til at stole på. Spørg evt. om vareprøver m.m. Husk også at det er væsentligt med hensyn til trykteknikker, da den mest gængse metode er med transfer der kun tillader en eller få farver i et tryk. Snak evt. med Storm textil. De kan sætte jer ind i branchen, selvom det næppe bliver dem i skal benytte i fremtiden (lad være at sige det til dem :-)).

Tøj fra ID/Rexholm er altid fremragende (selvom de dog jævnligt har trøjer i rest), ligesom YOU og B&C også holder en fin standard. Fruit of the Loom er jeg ikke begejstret for og slet ikke når talen falder på t-shirts.

Håber det var en hjælp og held og lykke med det.

Med venlig hilsen Rasmus

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 22:37
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

bump

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 00:47
Kan i anbefale at få det trykt i danmark?

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 07:54

Hej 

Vi rentegner alt for 299 kr det vil sige du sender dig tegning til mig og jeg sender dig en fil retur som et trykkeri vil kunne lave tryk ud fra ! eks os :) 

Thomas Tex-tryk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)