Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der regler for indhentning af bud på en vare?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg står i den situation at jeg har et antikvitet, som jeg er ved at sælge. Jeg har derfor kontaktet et par interesserede personer, der før havde vist interesse i varen.

Det skal lige nævnes at salget sker under min virksomhedsnavn og de interesseret er både andre virksomheder, men også private. Det er kun en engangs forestilling, dvs. at min virksomhed ikke har noget med salg af varer/antikviteter at gøre, så det er eneste gang at denne slags salg vil ske.

I min kontakt til disse personer, skrev jeg blandt andet at jeg ville sælge til højeste bud og at de kun kunne komme med 1 bud hver. Disse bud ville så blive åbnet på et dateret tidspunkt, hvorefter jeg så ville beslutte om jeg ville sælge til højeste byder.

Nu har jeg så modtaget en e-mail fra den ene af dem fra Frankrig, der skriver at det ikke er lovligt at indhendte bud på denne "skjulte auktion" ligende måde i Frankrig? Og at det forøvrigt er en unfair måde at indhendte bud på?

Er der nogen herinde der ved om det virkelig kan passe?

Og er der egentligt lignende regler i Danmark om det?

Jeg har prøvet at Google men synes ikke at jeg kan finde noget relevant.Håber der er nogen der kan hjælpe eller henvise direkte til en side jeg kan læse om det på.

Jeg har desuden et par opfølgende spørgsmål, som jeg håber at I gider komme med jeres input/synspunkt på.

Hvis I modtog en forespørgsel på indhenting af bud på et produkt i virkelig meget ønskede, ville I så også føle at det var unfair, at indhendte bud på sådan en måde jeg har gjort det på?

Takker på forhånd for hjælpen. Håber I har haft en god Jul forresten, og selvfølgelig vil få et godt Nytår. :)

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 14:57

Hej igen,

Er manglen på input pga. uforståelig formulering fra min side? eller er reglerne vedr. indhentning af bud, så indviklet at man ikke "tør" at svare? :)

I er velkomne til at stille uddybende spørgsmål, hvis I mener der mangler detaljer.

Som minimum burde der være nogen der kan komme med deres mening om hvad I personligt selv mener om sådanne indhentning af bud.

Altså hvor der er flere interesserede i at købe et produkt og hver interesseret kun har 1 bud de kan give.

Er det urimeligt eller umoralsk for en virksomhed at sælge på den måde? Jeg spørger fordi jeg selv kom i tvivl da en af de interesseret mente at det ikke var fair at gøre det på den måde og måske endda ulovligt.

Takker på forhånd for jeres input.

Kommer snart...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1748
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:27

Jeg vil mene du skal på opdagelse i lovgivningen omkring netauktioner.

Du kan læse lidt her:
Forbrugerombudsmanden

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 15:38

Tak for link og input Jonas, jeg prøver lige at læse lidt mere om det.

Gælder det også hvis man udelukkende henvender sig mod virksomheder?

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 19:49

Fik læst linken og søgt lidt mere på Google. Men føler stadig ikke at jeg har fået en forståelse for det.

Det er nok en af de sjældne gange, at jeg har oplevet I kære Aminoer være så stille. :)

Ingen andre der kunne komme med deres input?

Er klar over at det er dagen før Nytår, men der må være andre Aminoer online med viden omkring dette emne. Takker på forhånd.

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 16:23

Jeg prøver lige et sidste forsøg på at høre andres input til det her. Nu hvor folk er vendt tilbage efter nytår. :)

Håber I har haft en god Jul og et godt Nyt År.

På forhånd tak for jeres input.

Kommer snart...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)