Hej Casper Først og fremmest skal du vide, at meta tags som sådan ikke benyttes af Google til ranking formål mere: "Meta Title" er unødvendigt - brug almindeligt title tag i stedet, "Meta Keywords" benyttes ikke af Google længere (læs mere om meta keywords problematikken her) og "Meta Description" benyttes heller ikke til vurdering af din hjemmeside. Sidstnævnte er dog værd at udfylde alligevel, da du på den måde selv bestemmer tekstuddraget som vises på Google.dk, og derved lettere kan kommunikere et skarpt budskab ud, og derved tiltrække flere besøgende fra søgemaskinerne. Description skal på samme måde som dit title-tag være unikt for hver enkelt underside, hvilket betyder at taggene skal være tilgængelige på samtlige sider på din hjemmeside, men unikke allesammen. Et af de mere generelle råd som jeg vil give dig, er at du skal målrette hver enkelt underside ét søgeord. Start med at benytte eksempelvis Google Keyword Tool, for at sikre at folk benytter de samme søgeord som dig - du bliver hurtigt overrasket over, at kunder kan benytte helt andre ord end dig. Sørg derefter for at skrive en UNIK tekst af en hvis længde, (se evt. på konkurrenterne og benyt ikke væsentligt mindre tekst end dem på de samme søgeord). Lad dit søgeord indgå 3-4 gange for hvert 100 ord som du skriver, samt i din overskrift, url og title. Hvis muligt, så del teksten op i mindre afsnit med en sigende underoverskrift. Byg herefter interne links og eksterne til dine undersider, med varierende ankertekster - gerne indholdende dit søgeord i en eller anden forstand. SEO er som sagt en kompliceret størrelse, hvorfor man skal tage højde for en masse elementer. Følger du ovenstående basale råd, skulle du dog gerne være godt på vej. Held og lykke / Emil Blücher |
Tak for linket til video!
Det var jo utroligt brugbart, og nu er jeg jo nærmest ready to go!
Nu behøves jeg ikke at læse de store bøger, da jeg ikke ønsker at gå så meget i dybden med det.
Seriøst.. Tusinde tak :-).
Er det din video?