Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan folk stjæle min idé hvis jeg ikke har patent?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

S. Hansen:

Hej Jonas

Det nemmeste vil være at bruge en NDA (teksten nedenfor er fra Amino's ordbog)

NDA står for "Non Disclosure Agreement" (også kaldet en hemmeligholdelseserklæring). En NDA er et juridisk dokument der sikrer at den der underskriver den, ikke bruger den viden han/hun får ved et møde eller ved udlevering af fortroligt materiale. Så hvis man har fået en ide, og man f.eks. søger en investor, så kan det være en fordel at få investoren til at underskrive en NDA, så han ikke misbruger den information han får.

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-en-nda.aspx

Håber at det lykkedes dig at sælge din ide :-)

 

Smukt, det er MEGET brugtbart! Tusinde tak!!

JCE

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

fejl

JCE

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Hvis du alligevel ikke gider at bruge ideerne selv, hvorfor så ikke bare give dem ud? De er jo ikke noget værd uden udførsel.

Jeg vil gerne bruge ideen, jeg har bare ikke tiden.. For mig vil det optimale være at finde en partner, som kan tage det hårde slæb, mens at jeg stadig har lidt indflydelse, og mulighed for løbende at komme med indputs.

Desuden så sidder der nok nogle derude som har tiden og evnerne, men som mangler den gode idé, hvorfor skulle jeg dog forære denne væk? Der er mange måde at tjene penge på i min verden.

JCE

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at du ikke får mange til at skrive under på en NDA før de har en rimelig fornemmelse af hvad sagen/ideen handler om.

Det giver dem jo erstatningspligt og ansvar, så jeg tror ikke det er vejen frem, før du er kommet lidt længere i processen med en evt. virksomhed.

Noget andet er, som jeg også har oplevet, at seriøse virksomheder altid vil have indføjet en pasus om at den ikke kan omfatte ting som de allerede selv har overvejet, og tjaeh... så bliver bevisbyrden svær.. men omvendt forstår jeg dem godt.

Så jeg vil stadig sige: på med vanten og ud at finde de seriøse og ærlige menesker der gerne vil være med til at lave noget sammen med dig.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Min erfaring er at du ikke får mange til at skrive under på en NDA før de har en rimelig fornemmelse af hvad sagen/ideen handler om.

Det giver dem jo erstatningspligt og ansvar, så jeg tror ikke det er vejen frem, før du er kommet lidt længere i processen med en evt. virksomhed.

Noget andet er, som jeg også har oplevet, at seriøse virksomheder altid vil have indføjet en pasus om at den ikke kan omfatte ting som de allerede selv har overvejet, og tjaeh... så bliver bevisbyrden svær.. men omvendt forstår jeg dem godt.

Så jeg vil stadig sige: på med vanten og ud at finde de seriøse og ærlige menesker der gerne vil være med til at lave noget sammen med dig.

Man kan jo give det et forsøg. Jeg synes sådan en NDA ser forholdsvis uskyldig ud. Og når jeg næver hovedpunkterne i min idé, kan de jo bare med det samme melde ud at de selv har det på tegnebordet, hvis det er tilfældet. Så må jeg jo bare smutte uden at fortælle om ideen i detaljer.

JCE

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Men en NDA er ikke skudsikker, det sikreste er at få indleveret en patent ansøgning på

ideen, se mere på www.eneret.dk

mvh

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)