Jeg er ved at nærlæse de juridiske "spilleregler" der er ved de forskellige affiliate netværk. Det ender nok ud i et indlæg til min blog. Nå men grunden til dette lille debatindlæg er, at jeg ved der er flere som promoverer affiliate kampagner, på sådan en måde, så det går til de yderste juridiske rammer (og nogle gange over). Hvis enten annoncøren eller affiliate netværket får en dom / erstatningssag, så er betingelserne designet sådan at lorten falder tilbage på parteren. Eksempel: If this agreement is violated in any way, the partner is obligated to pay a fine of up to 10.000 EUR, and above this, the partner is fully liable for any losses or expenses the violation has inflicted X. X reserve the right to exclude the partner from the partner-program immediately, and all partner claims regarding payments can be withheld or forfeit. The partner shall keep X indemnified for any expense, loss or claims from third parties which has been a result of the partner´s breach of any term in this agreement. Selvom jeg sjældent har set det i praksis, så kan det munde ud i en temmelig stor økonomisk erstatning. |
Ja, har set den og fedt at du tager den op - Det kunne også være fedt hvis man kunne få en jurist til at kigge dem igennem og se om de alle holder vand. For de fleste er jo sat op så affiliates bliver de store tabere når der eks ikke bliver betalt