Hvis man for eksempel har et par sko, og man laver dem om til en kuffert istedet - og det så bliver solgt som genbrug.. Hvordan er reglerne/lovene omkring at fjerne skoens originale mærke og sy ens eget på?
Så man fx har et par Diesel sko - fjerner Dieselmærket og syer ens eget på..
Og hvordan er lovene hvis man igen har et par sko som laves om og sælges som en kuffert, hvis skoen har et specielt motiv eller lignende, som forbliver ved omproducering således dette motiv stadig er der, når det sælges som kuffert - Kommer man så i klemme nogen steder?? :o)
Hvis du har en aftale med Diesel at gøre det så er det ok. Ellers vil det nok blive betragtet som tyveri af deres sko (design).
Casper Poulsen:
Og hvordan er lovene hvis man igen har et par sko som laves om og sælges som en kuffert, hvis skoen har et specielt motiv eller lignende, som forbliver ved omproducering således dette motiv stadig er der, når det sælges som kuffert - Kommer man så i klemme nogen steder?? :o)
Nemt... du sørger bare for at mærket ikke er der. Det er det samme som mit svar lige ovenover.
Vend den om. Hvis du havde et stort mærke i sko vil du så bryde dig om at andre fjerner mærket og sætter deres eget på samt at du ser dit mærke på alle mulige andre ting som du ikke har lavet?
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Hvis du har en aftale med Diesel at gøre det så er det ok. Ellers vil det nok blive betragtet som tyveri af deres sko (design).
Casper Poulsen:
Nemt... du sørger bare for at mærket ikke er der. Det er det samme som mit svar lige ovenover.
Vend den om. Hvis du havde et stort mærke i sko vil du så bryde dig om at andre fjerner mærket og sætter deres eget på samt at du ser dit mærke på alle mulige andre ting som du ikke har lavet?
Ja okay, det har du selvfølgelig helt ret i, og det svar havde jeg desværre næsten også set mig komme..
Mit projekt går netop ud på, at tage genbrugstøj (alt slags tøj doneret fra private personer), og lave dette om til et andet tekstil produkt.
Mit problem ligger bare i, at genbrugstøjet som du nævner, højest sandsynligt er registreret på den ene eller anden måde..
Hvilke muligheder - hvis nogen, er der for, at lave genbrugstøj om til andet tekstilt produkt, og tilføre dette eget mærke?