Hej. Jeg har søgt i dette fora og på Google uden de store resultater. Jeg har på det seneste leget med tanken om at starte en webshop m. salg af diverse kosttilskud - jeg snakker ikke kun om de sædvanlige kosttilskud, altså fitnesstilskud, men en smule bredere. Især tilskud som gingko biloba og andre kosstilskud med påståede effekter som bedre hukommelse er et interessepunkt, og jeg finder ikke rigtig et bredt varesortiment af denne art på danske webshops med kosttilskud. I første omgang vil jeg dog ikke løbe de store risici. Jeg vil hellere samle resultater ude "i marken", end lave en omfattende markedsanalyse. For at minimere mine omkostninger, har jeg derfor ledt efter firmaer (helst danske, men firmaer inden for EU har interesse), som tilbyder dropshipping af kosttilskud. Har I kendskab til firmaer af denne art? Kan I i så fald anbefale nogle? Hvis ikke, hvorfor er netop dropshipping af kosttilskud i DK, som jeg ser det, nærmest ikke-eksisterende? På forhånd tak for Jeres svar. -Simon |
Hej lindpind,
Det er ikke "bare" lige sådan at starte op med salg af kosttilskud, heller ikke hvis det er dropshipping. Der er rigtig mange regler og det kræver en masse godkendelser mv.og det er dig der er ansvarlig for det hele når du udsteder en faktura til kunden.
Især tanken om at finde en dropshipper uden for Danmark er meget svær. Du vil komme til at stå som importør og derved skal du sikre dig en masse ting i dit egenkontrol program, samt sørge for at få kosttilskudene godkendt mv. Det er et kæmpe arbejde og kan give en masse bøder hvis man ikke betaler for dyr rådgivning.
En dansk dropshipper kender jeg ikke af kosttilskud selvom jeg selv er i branchen med salg af proteinpulver.
Prøv at kontakte dit lokale fødevaredirektorat og hør dem ad med reglerne, det er en jungle og kan nemt give nogle ubehagelige bøder, som ikke er sjove at betale medmindre man allerede tjener godt.