Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect i Drupal

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Nu har jeg den seneste tid søgt, søgt og søgt efter en løsning på mit problem - men det har desværre ikke hjulpet det store.

Jeg står i den situation, at jeg vil sende mobilbesøgende til en hjemmeside videre til en mobil version af hjemmesiden.

Det vil sige, at går jeg ind på min iphone på www.cykelhandler.dk skal jeg sendes videre til www.m.cykelhandler.dk. Dette har jeg fundet ud af vidst godt kan lade sig gøre, men hvor det bliver lidt mere kompliceret er, at jeg vil gøre det samme med ALLE andre sider på den hjemmeside.

Så går jeg ind på www.cykelhandler.dk/nycykel skal jeg sendes videre til www.m.cykelhandler.dk/nycykel og IKKE www.m.cykelhandler.dk.

Jeg ved at dette kan lade sig gøre i Wordpress vha. et plug-in, men da min kunde bruger Drupal (som jeg ikke har meget erfaring i, er jeg på meget bar bund).

Jeg håber virkelig, der er en klog "drupal" tekniker derude, som kan hjælpe mig lidt på vej!

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Har du prøvet dette modul vilken version af drupal kører du

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian.
Ja, jeg har prøvet mobile tools. Og det gør faktisk præcis det jeg vil - dog med en undtagelse. Fx redirecter den direkte fra fx cykelhandler.dk/gulcykel til m.cykelhandler.dk/gulcykel. I nogle tilfælde, kunne det være rart at have mulighed for at manuelt redigere dette redirect. Fx redirecte cykelhandler.dk/gulcykel til m.cykelhandler.dk/flotcykel.
Har du nogen forslag til dette?

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du prøvet modulet path redirect? Her kan du lave manuelle redirects.
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

enig med kent det må være måden at gøre det på

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om din udbyder har så du kan gå ind og styre dine domains redirect, men ellers er det bare gøre det i sourcekoden når sitet bliver kaldt. Har vedhæftet lidt inspiration, hvis du ikke har styr på php.

http://www.cyberciti.biz/faq/php-redirect/

http://php.net/manual/en/function.header.php

Hvis du skal have den til at føle om brugeren kommer fra en mobil eller en computer tror jeg du skal have fat i et javascript til dette formål.

Ellers er det bare som de andre har anført.

God fornøjelse

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 66
Fra  Proximo Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens. Tak for alle de fine svar. Det lader til at den letteste og mest simple løsning er mobile tools. Så den holder jeg på, til trods for det er lidt irriterende at man ikke kan lave specifikke redirects, men at den gør det automatisk.

Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)