Flot og enkel side, og man får et godt indtryk af hvad du laver og kan tilbyde!
Den tæller du har i bunden fra Nope.dk vælter desværre mit indtryk lidt... Hvis det blot er for at have en tæller på siden, skal du næsten finde en som ikke kræver at du har et logo fra dem på forsiden.
Jeg er desværre(?) slet ikke enig med Christoffer.
Rent farvemæssigt virker siden på mig, som værende lidt støvet/kedelig, hvilket gør at interessen på forhånd daler. Der er for lidt kontrast i farverne, så det er lidt som at orientere sig i et ukendt rum i halvmørke.
Din topmenu er forvirrende. Nogle links kan man klikke på og andre kan man ikke, fordi de folder sig ud. Problemet er bare, at hvis man er nogenlunde fortrolig med sin mus, så får man klikket på linket inden man når at se at der kommer en dropdown, og idet man klikker så forsvinder den dropdown, og der sker ellers ikke noget. Så ved første øjekast, troede jeg faktisk at der var en js-fejl, eller at undersiderne ikke var færdige.
Jeg synes også strukturen i dine undersider skifter for meget. Det hopper mellem at være venstrejusteret, højrejusteret med margin, to kolonner, kun én, blå baggrund, grå baggrund osv. Der er heller ikke rigtigt nogen footer/bund på siden, der ligesom markerer at "her slutter indholdet".
Jeg forstår heller ikke helt hvorfor dit felt med adresse og telefonnummer skal forsvinde på undersiderne? Det er altid rart at have ved hånden. Det skaber også forvirring at mange af dine links åbner et nyt vindue, hvor andre ikke gør det. De fleste brugere vil gerne selv bestemme om der skal åbnes et nyt vindue.
Der er for mange ting man skal gætte/kæmpe sig frem til. Din flise-vælger-menu (kvadrater der danner et rektangel) er heller ikke helt indlysende. Jeg troede først at teksten ovenfor ("FLERE FLISER HER") var et link til endnu en underside.
For at skabe brugervenlighed er der nogle variabler som er vigtige at have med. Konsistens: Indholdet må naturligvis variere, men det skal gerne være ensartet og rammerne skal være de samme. Tydelighed: Links/knapper/m.m. skal ligne links/knapper/m.m. Man skal vide hvordan man navigerer, uden at bruge et splitsekund på at tænke over det. Og herunder også: Når en bruger ser noget der ligner et link, så skal det også være et link. Det er en skidt idé at dine links/knapper ikke adskiller sig overhovedet, hverken på farve, vægt eller evt. understregning.
Kan se at det er samme koncept some Finewood :-) Synes nu ikke siden er kedelig, men der kan være brugervenligheds detaljer der skal rettes til som nævnt ovenfor. En ting du skal være meget opmærksom på er at hvis folk ikke kan se en klar pris på produktet, går de hurtigt tilbage til Google, finder den næste shop der viser priserne og køber måske der. Også selvom du evt. er billigere. Hvis en hjemmeside ikke viser priser signalerer den i mine øjne at den henviser sig til ekslusive brugere som vil betale en høj pris, hvorfor jeg ikke engang gider spørge om prisen.
Hvis du rent faktisk har priser som menigmand kan betale, så sørg for at folk kan se det. Hvorfor ikke lave det til en webshop, hvor man ved den enkelte flise kan se prisen og evt. betale den med det samme? Eller hvis du ikke er klar med betalingsdel, så ihvertfald vise prisen per sten?
1. Jeg synes at undermenuen til venstre forsvinder lidt i designet. Den kunne godt trænge til at blive markeret lidt kraftigere.
2. Jeg synes du måske burde nedtone baggrunden i indholdsfeltet. Teksten er lidt svær at læse. Desuden er det nemmere at læse på en baggrund som er ensfarvet - en nedtoning ville måske give den effekt.
3. Jeg tror ikke du behøver at skrive "Klik på foto" under hvert billede i bunden.
4. og så er jeg enig i Jakobs kommentar om at siden måske generelt er for "støvet" og at der mangler nogle kontraster.