Jeg tænker lidt, er det ikke i alle firmaers interesse, at have glade kunder? Hvorfor prøve at tvinge folk til at tage ordren alligevel, hvis firmaet kan gå hen og gå konkurs, så får firmaet bare slet ingen ting? Nu ikke at det er det der er tale om, har bare fortrudt et køb af nogle produkter på denne årstid og ville vente med bestillingen til der var mere gang i de produkter.
Må æde den og efterfølgende finder jeg en anden leverandør af disse produkter. :)
Jeg tænker lidt, er det ikke i alle firmaers interesse, at have glade kunder? Hvorfor prøve at tvinge folk til at tage ordren alligevel, hvis firmaet kan gå hen og gå konkurs, så får firmaet bare slet ingen ting? Nu ikke at det er det der er tale om, har bare fortrudt et køb af nogle produkter på denne årstid og ville vente med bestillingen til der var mere gang i de produkter.
Må æde den og efterfølgende finder jeg en anden leverandør af disse produkter. :)
Det er i alle firmaers interesse at have glade kunder, men det må også være indenfor rimlighedens grænser...
Forestil dig, at der kom 10 store kunder, og købte for xx.xxx kroner i din shop. Alt sammen med levering i Maj. Du bestiller varerne hjem, og i Mats/April vil de alle springe fra, fordi de hellere vil købe varer et andet sted... Ville du så bare annullerer alle handler uden videre?
Du får det lidt til at lyde som om, at du er offeret i en sag, hvor det egentlige offer er din leverandør... Du er klar til at behandle din egen leverandør dårligt, hvilket er mig en gåde... Why?
Du accepterer betingelserne ved at bestille varerne... Så de behøver ik have en underskrift eller andet.
Hej Fashion-Seller,
Har du et link til noget der bekræfter dette? Nemlig at man ikke SKAL underskrive, afkrydse etc at mna har læst betingelser, men at disse bare skal være tilgængelige på nettet?
Har du et link til noget der bekræfter dette? Nemlig at man ikke SKAL underskrive, afkrydse etc at mna har læst betingelser, men at disse bare skal være tilgængelige på nettet?
Der er aftalefrihed, når man handler B2B... Dvs betingelserne enten er oplyst på siden, eller fremsendt. Der står med 99,99% sikkerhed, at ved placering af ordre, så er betingelserne accepteret... Jeg har ihvertfald aldrig set et brand, hvor dette ik har fremgået i bunden af betingelserne...
Jeg vil på intet tidspunkt behandle min leverandør dårligt. Spurgte om det var muligt, hvilket min leverandør svarede nej til. Sådan er det, så ville jeg bare lige høre om der var nogle regler for dette.
Nu ved jeg tilfældigvis at min leverandør har ca. 100.000 firmaer der bestiller igennem ham, så min ordre på små 10.000 kr, er ingenting og ved han køre lagerlister med "ikke solgte" varer, så i bund og grund er han nok lige glad med min lille ordre eller om jeg smutter efterfølgende.
Jeg ville bare gøre mit for at hjælpe de "mindre" virksomheder og håber på de klarer den. Hvad hvis de går konkurs pga. de ikke kan betale bestillingen.
Jeg henvender mig 3 mdr. før levering, det ikke fordi vi snakker 1 uge før eller noget ..
Jeg synes ikke jeg benhandler min leverandør dårligt og tager da også ordren, men jeg har vel ret til lige at forhører mig om reglerne? :)
Reglen i Danmark er at private har kun krav på mindst 14 dages fortrydelse på nettet, men ingen krav i fysisks butikker , med mindre det er specialt bestilt. Erhverv har ingen krav på fortrydelse. Men det gælder nu kun Danmark, og ved ikke med Sverige
Der er aftalefrihed, når man handler B2B... Dvs betingelserne enten er oplyst på siden, eller fremsendt. Der står med 99,99% sikkerhed, at ved placering af ordre, så er betingelserne accepteret... Jeg har ihvertfald aldrig set et brand, hvor dette ik har fremgået i bunden af betingelserne...
Så hvis man f.eks. har sine b2b betingelser i et undermenupunkt og der i disse står at der ved bestilling er accepteret - Så er det ok?
Jeg vil på intet tidspunkt behandle min leverandør dårligt. Spurgte om det var muligt, hvilket min leverandør svarede nej til. Sådan er det, så ville jeg bare lige høre om der var nogle regler for dette.
Nu ved jeg tilfældigvis at min leverandør har ca. 100.000 firmaer der bestiller igennem ham, så min ordre på små 10.000 kr, er ingenting og ved han køre lagerlister med "ikke solgte" varer, så i bund og grund er han nok lige glad med min lille ordre eller om jeg smutter efterfølgende.
Jeg ville bare gøre mit for at hjælpe de "mindre" virksomheder og håber på de klarer den. Hvad hvis de går konkurs pga. de ikke kan betale bestillingen.
Jeg henvender mig 3 mdr. før levering, det ikke fordi vi snakker 1 uge før eller noget ..
Jeg synes ikke jeg benhandler min leverandør dårligt og tager da også ordren, men jeg har vel ret til lige at forhører mig om reglerne? :)
Jeg skrev ik, at du behandlede din leverandør dårligt, men at du var klar til det...
Det er også helt okay, at du spørger, men jeg prøvede blot, at vende sagen om, så du så den fra den anden side af bordet...
Og går et firma konkurs, så kan de selvfølgelig ik tage en bestilt ordre. Det er også derfor, at mange mærker benytter depositum eller bankgarantier, så de er sikret, hvis uheldet skulle være ude
Der er aftalefrihed, når man handler B2B... Dvs betingelserne enten er oplyst på siden, eller fremsendt. Der står med 99,99% sikkerhed, at ved placering af ordre, så er betingelserne accepteret... Jeg har ihvertfald aldrig set et brand, hvor dette ik har fremgået i bunden af betingelserne...
Så hvis man f.eks. har sine b2b betingelser i et undermenupunkt og der i disse står at der ved bestilling er accepteret - Så er det ok?
Ja... Sådan foregår det også B2C på webshops. Det er de færreste, som midt i købs processen smider samtlige handelsbetingelser i hovedet på kunden, som typisk også er ligeglade...