Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 år, og store ambitioner

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 8. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil i gang med at lære at lave fede grafiske ting, så kan du evt. hente en 30-dages trial til Photoshop på Adobes hjemmeside. Og for at lære at bruge de mest basale funktioner, kan du finde utroligt mange gode Photoshop tutorials på nettet (også helt basic). Efterhånden som du lærer at finde rundt i programmet, kan du begynde at eksperimentere selv - eller måske finde mere avancerede tutorials. 

Jeg siger ikke at du bliver ekspert til Photoshop på den måde, men man skal jo starte et sted :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08

Som de andre har sagt. Lav ikke en virksomhed for virksomhedens skyld, men klø på med en masse grafik, det er der altid brug for :-)

Har du en Mac kan jeg anbefale Pixelmator til overkommelige 169,- (mener jeg) i App Storen. Det fungerer fantastisk og er sindssygt brugervenligt, samtidig med at alle funktionerne er der.

Jeg har kun brugt det på lidt hygge amatørplan, men det kan virkelig alt :-)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:18

Hej CapperHabsen,

Det lyder som om, at noget internet-baseret ville passe dig bedst. Men det skal ikke være os aminoer, der skal fortælle dig, hvad du skal lave.

Du skal selv finde din idé og arbejde ud fra den. Men pas på med at skyde for langt over mål. Du skal være realistisk omkring, hvad du har råd til at starte selvfølgelig.

Hvis jeg var dig, ville jeg søge en masse inspiration. Dvs. læse bøger (kan lånes på det lokale bibliotek), se iværksætter-videoer, læse en masse blogs samt holde dig orienteret på danske og udenlandske nyhedssites, der beskæftiger sig med iværksætteri.

Der er ingen, der siger, at du skal vente med at starte egen virksomhed til du er 18 år. Du kan lige så godt starte, når du føler for det.

Du skal jo alligevel tjene en del, før det er nødvendigt at lade sig moms-registrere med videre, så jo før, du starter, des bedre.

Men start først, når du har en konkret idé, du brænder nok for - ellers er det spild af tid.

For at opsummere så gør følgende:

1. Søg inspiration via de mange platforme, hvor du kan finde ideer og få inputs, så du pludselig falder over en branche eller idé, der er god for dig.

2. Få en masse erfaring inden for internettet. Du vil sandsynligvis ikke skabe en succesfuld forretning i første forsøg. Så det gælder om at høste noget erfaring og lære af sine fejl, helt basalt set.

Det vigtigste:

Det allervigtigste er, at du kommer i gang med at boltre dig i den store verden, der hedder iværksætteri.

Så er det sådan set ligegyldigt, hvad du kaster dig over, så længe det er sjovt og du føler, at det er udfordrende.

Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 21:24

Jeg roder lidt med Vektor grafik, det ret intresandt. Hvis man altså kan lide at tegne lidt :)

Med Venlig Hilsen
Mikkel Bering
CoolBoom.dk 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:24

CapperHabsen:
Men det kan nok godt lyde åndsvagt, men jeg ved ikke hvad det skal være.
Jeg håber i vil komme med nogle ideer, så jeg kan få udfyldt min drøm engang.

Du kan nemt få et firma som 18 årig på cirka 10 minutter. så er den drøm klaret.

Men du mener nok et succesfuldt firma hvor du laver hvad du elsker, ud fra tråden så kan jeg forstå du gerne vil lave noget indenfor grafik?

En god ide er at skrive alle dine ideer og ønsker ned, er man heldig kan det hele strømlines i en plan for fremtiden.

Siden du er under 18 og uden erfaring er det nok bedst med at skabe noget erfaring, så hvad med at lave arbejde for andre i bytte for noget oplæring og måske ved siden af for at tjene penge, udvikle for mikro payment sites som f.eks. graphicriver.net?

Der findes andre lignende sider, det er hvor du kan lave grafiske projekter og sætte dem til salg, derfra kan du tjene en masse penge passivt, hvis du bliver god.

Den slags sider er noget der kommer mange flere af over de næste par år, så måske er det den bølge du skal følge?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:28

Det er irrelevant at rådgive dig om, hvilken virksomhed du skal opstarte. Det skal være noget, du personligt finder fascinerende. Det, man ikke kan holde sig væk fra, er som regel også det, man er (eller vil blive) god til.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:47

Paint.net er et gratis og mere avanceret tegneprogram, eller grafik program.

Der findes rigitg mange guider på nettet, og du kan lave overraskende flotte ting i det :-)
Held og lykke 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:16

Hej Capperhabben

Tag en tur rundt til grafiske bureauer i området og hør om du må komme i ulønnet praktik i nogle timer hver dag. Det vil give god erfaring og nogfe fagfolk i ryggen, som kan hjælpe dig, når noget kniber/driller.

Hvis du vil lave noget, du skal have betaling for, kan du prøve dig frem med korrekturlæsnig. Det lader til, at dine danskkundskaber er gode, så prøv dig frem her også. Der er ofte korrekturlæsningsopgaver herinde på Amino, så lav din egen tråd, hvor du tilbyder dette.

Held og lykke

Michael

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)