Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nye afgifter på gulpladebiler

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
hej aminoer,

så er den nye afgift vedtaget og min 2 år gamle cayenne s er blevet 220.000 kr dyrere, skulle jeg købe den i dag.

hvilke konsekvenser har det nu for min fine dyt? skal jeg nu betale mere om året og hvormeget? eller starter det "sjov" først ved suv´er der bliver registreret nye fra 25. april?

mvh.

klaus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:28
Jeg har også luret lidt på reglerne, da jeg har et par store tunge biler - den ene på gule plader. Såvidt jeg kan se får de forhøjede afgifter ingen negativ effekt for os - tværtimod. For afgiften pålægges nye biler der sælges, og således må man antage at brugtpriserne, alt andet lige, også stiger en del.

Men loven er tilsyneladende ikke så godt gennemtænkt, for der er vist masser af nye huller :)
Jeg så f.eks. et klip med en enkelt forhandler der luftede tanken om at blænde de bagerste vinduer i SUV''erne på gule plader, for så er det teknisk set en "kassevogn" - og dem er der stadig meget lave afgifter på.
Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 10:04
hvad så med vægtafgiften? har de oz skruet på den?

forstår i det hele taget ikke logikken i den lov!:

co2: min cayenne kører ikke færre km på literen end min 2cv eller andre benzindrevne biler! det afgørende er da hvordan man kører sin bil! jeg er ikke interesseret i at stå ved tanken hele tiden. vil de have vi skal køre i stinkende og mere forurenende dieselbiler?

sikkerhed: man køber ikke biler for at beskytte andre, men for at beskytte sig selv. ellers har volvo, saab og mercedes da udviklet de forkerte biler.

forstår det ikke!!!!

klaus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:12
Nej, jeg mener ikke at de har skruet på "vægtafgiften" - det ville også stride mod skattestoppet
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)