Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magnetsmykker

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rendt ind i det der hedder energitix, magnetsmykker der skulle være godt for helbredet.

Er der nogen af jer herinde der kender til det, og ved om der er hold i det?

Det er absolut nogle flotte smykker, men hvis det er fup og fiduser, så gider jeg ikke røre ved det.

Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Fra  Pixel IT Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er adskillige produkter der har magneter i som påstås at have diverse helbredende og forebyggende effekter.

Mange afviser det som pure opspind og mange tror på det, faktum er at såvidt jeg ved så er der ikke udført nogle videnskabelige tests så det er argument versus argument.

Smile !

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

perpost:

Jeg er rendt ind i det der hedder energitix, magnetsmykker der skulle være godt for helbredet.

Er der nogen af jer herinde der kender til det, og ved om der er hold i det?

Det er absolut nogle flotte smykker, men hvis det er fup og fiduser, så gider jeg ikke røre ved det.

Hvis det er en seriøs virksomhed og et seriøst produkt, så kan du vel få lov at prøve det først - eller få lov at købe det med tilfredshedsgaranti?

Hvis du så derefter selv mener det virker - så kan det jo aldrig blive fup og fidus. (den sætning får jeg nok på munden for herinde, men i så fald skal præster, numerologer, akupunktører mv. jo også dømmes som fidus-magere, da der ikke er videnskabelig belæg for deres udfoldelser) ;-)

Men da det er en alternativ behandlingsform, så kan du nok ikke finde et mere skeptisk publikum at sælge det til end det danske. ;-)

Jeg har selv været ude i nogle lange diskussisoner omkring det simple spørgsmål, om man bør rense sit drikkevand. Der er bunkevis af videnskabelig dokumentation der viser, at der er store fordele ved det - og alligevel er folk skeptiske, kalder det pseudovidenskab, fanatisme og andre sjove ting.

Så hvis du overvejer at gå ind i "det alternative" som magetarmbånd mv. vel må betragtes som, så skal du nok lige overveje dit kundeunderlag. Wink

Men der er da lavet flere undersøgelser der tyder på, at det virker. Omvendt er der også lavet undersøgelser der viser det modsatte - så det er nok lidt et spørgsmål om "religion" og indstilling.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

perpost:

Jeg er rendt ind i det der hedder energitix, magnetsmykker der skulle være godt for helbredet.

Er der nogen af jer herinde der kender til det, og ved om der er hold i det?

Det er absolut nogle flotte smykker, men hvis det er fup og fiduser, så gider jeg ikke røre ved det.

Hej Per

Da jeg var i USA for nylig med en flok kollega'er, havde den ene nogle magnetsmykker med, ikke fra dem du henviser til men fra Nikken. Der var 2 andre kollega'er der under turen fik hovedpine, hvor det gik væk ret hurtigt efter de havde lånt et smykke.

Som Allan siger, så er der mange ting der mangler videnskabelige beviser. Kunne forestille mig at en hel del af Matas's produkter ville blive kasseret.

Martin

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har læst en masse historier om smykkerne, og det lader jo til at de virker.

For nogle år tilbage, solgte jeg et apparat som udsender elektromagnetiske stråler, og som resner blodårer osv, og jeg prøvede det selv, og jeg vil aldrig af med det igen, da det holder uro væk fra mine ben, som jeg har lidt af i mange år.

Jeg har ladet mig fortælle, at disse smykker har samme effekt, bare knap så effektivt, men prisen er så også væsentlig anderledes.

Det er ikke sikkert at det er noget som jeg vil sælge, det var mest for at få noget viden om smykkerne, i tilfælde af, at jeg nu skulle få lyst til at starte med det.

Angående matas´s produkter, så er jeg helt enig. Det er noget billigt skrammel, som burde forbydes, men den menige mand der ikke ved bedre, og har råd til andet, så er det vel fint nok.

Rigtig god jul til jer alle. ;)

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kender til lige præcis energetix, og jeg vil påstå, at de virker altså. min mor som har haft problemer med nakkesmerter har ikke de problemer mere efter hun er begyndt at bruge energetix magnet smykker, man kan så altså diskutere om det er magneten, eller om det er troen på at magneten gør noget.

Det er jo lidt det samme som videnskabelige tests hvor nogle får vitamin piller og alligevel virker det, en stor del ligger nok i troen på det. men som du selv siger er der rigtig mange flotte smykker imellem også :)

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Tilmeldt 25. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

hmm, jeg stødte lige på dette meget gamle indlæg, da jeg var på jagt efter mere information om HVORDAN disse smykker skulle påvirke en menneskekrop.

et voksent menneske indeholder 3-4g jern, hvoraf hovedparten befinder sig i hæmoblobinen, som har til formål at transportere ilt rundt i kroppen.

Dog findes der ikke nogen magnet som er stærk nok til at påvirke et menneskes blod, og da slet ikke i smykkestærelse, dette skyldes at magnetisme aftager med kvatratet på afstanden, magnetismens styrke aftager derfor kraftigt efter blot få millimeter.

men hvis vi antager at formålet med smykkerne er at påvirke blodet og at vi befandt os i en sær verden hvor magneten kunne påvirke hele kroppen, hvad ville en blodprob da gavne brugeren?

jeg har nu brugt 40 min af min søndag på at finde noget videnskabeligt om emnet, men alt jeg har fundet er uvidenskabelige påstande, samt en vejledning til hvordan man lokker sine nærmeste til pyremidespil.

jeg håber ikke at det generelle uddannelses-niveau i danmark er så lavt at man faktisk bruger penge på disse placebo-smykker, men de er da flotte, så man kan da købe dem for det. og man skal ikke bekymre sig om deres effekt, der er ikke nogen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)