Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HELT grøn på området. HJÆLP

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 9. Dec 11
Indlæg ialt: 283
Fra  Mkkostvejledning Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle jer kloge hoveder derude.
Det er min første dag herinde,så er slet ikke rutineret bruger af siden endnu. Jeg går med tanken om at lave noget nethalløj, men jeg tænker hvor meget skal jeg sige herinde..har lært at jeg ikke skal udlevere min ide?!

Ud over det, vil jeg gerne vide hvad det ALLER FØRSTE er jeg skal,ud over at nedkoge mine ideer jeg har,til jeg fidner det endelige resultat???

Og om hvordan jeg billigst gør det. først og fremmest skal det hele køre på hobbyplan,og så vil jeg se hvoran det går hen af vejen,derfor viljeg ikke smdie "1mill " i det hvis i forstår??

Alle råd og erfaringer er meget meget velkomne:-) takker p forhånd

mvh miraiam
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Fra  Pixel IT Skrevet kl. 17:46

Sig så meget så du stadig føler at din ide er tryg :)

Eller sig det hele og få feedback på din ide med mulighed for at gøre den endnu bedre end den er. Evt. meld dig til den del af Amino der har lukkede forummer så man har lidt mere tryghed med at dele ideen ud.

Lav en plan

- Forretningsplan (en plan over om det kan løbe rundt at sælge hvad du sælger og hvor meget du skal sælge før det løber rundt og hvad etc.)

- Få fat i firmaer eller evt. freelancers eller endda venner som kan lave en netshop for dig. Det her punkt er dog vigtigt da du sælger gennem nettet og derfor skal du sørge for en super pæn præsentation, medmindre det er varer eller service som alle alligevel køber. Evt. find firmaer som giver mulighed for alternative betalingsmuligheder end bare det hele på een gang.

-Sørg for at koge dine ideer ned, sørg for at fokusere istedet for at skyde med hagl og muligvis ikke ramme nogen målgrupper.

- Læs med på de super dygtige folk der kommer med feedback lige om lidt.

- Vær villig til at risiker tid !

- Start så småt at networke lidt så du let kan komme ud til mange relevante mennesker når din ide er tættere på launch.

Smile !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44

Hej! 

- Jeg synes generelt det er noget pjat når folk holder sin idé, alt for tæt ind på kroppen. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad din idé er - men jeg går udfra det hverken er en tidsmaskine eller evigt liv. ;-)

Du går glip  af en masse hjælp, feedback og evt. tilbud på arbejde, samarbejde og meget mere ved at holde din idé hemmelig.

- Mit bedste råd er at læse dig frem, der ligger tonsvis af stof på internettet. - Tjek konkurrenterne: Hvordan gør de? Og kan du gøre det bedre?

Når du har ideen helt på plads og ved hvad du skal have udført og hvad du ikke skal have udført, så kontakt en prof. og få ideen skudt igang!!

Ønsker dig alt held og lykke! 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 19:13

Hej Miraiam

Uha, det er svært at bidrage med noget kløgtigt, uden mere indblik. Også jeg tror, du er nødt til at åbne en smule mere op, hvis du skal have råd som har konkret værdi for dig. En forretningsplan er en fremragende idé, køb af domæne, heller ikke ligegyldigt, budgettering er også ganske relevant, osv. Så med det sparsomme indblik jeg har, er mit første råd, at læse en HELT masse om iværksætteri. Man skal være ret god til at sætte sig ind i alle mulige områder, man ikke nødvendigvis hidtil har haft erfaring med. Viden om iværksætteri giver indblik i, hvad man kan komme ud for som selvstændig. Måske det kan afmystificere og dermed hjælpe dig i gang.

God vind med projektet.

Mange hilsner,

Mathias

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32

Hej Miriam

Hvis du er lidt nervøs for om folk vil stjæle din idé, så start med at sætte dig ned og få et overblik over, hvad du vil med konceptet - hvor du vil hen. Så kan du gå i gang med at finde ud af, hvordan du realiserer den. Det kan være en god idé at tale med venner og familie om din idé. Det er sjældent at konceptet er perfekt fra start af. Det kræver ofte en del gennemarbejde. Men det er vigtigt med sparring.

De fleste forretningsideer kræver så meget hårdt arbejde for at blive til virkelighed, at det er de færreste, som vil stjæle din idé i din omgangskreds.

Det er en rigtig god idé at starte op i det små som et fritidsprojekt, især hvis du har en god fast indtægt. Så kan du hoppe fra dit faste arbejde, hvis du begynder at kunne leve af ideen.

Bedste hilsner

Thomas Svanevik

http://blueknowledge.dk | Support til iværksættere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)