Jeg vil først sige tak for den hjælp, som jeg har fået herinde fra. Det er jeg rigtig glad for, og I er en stor hjælp, når man lige er i tvivl om nogle ting. I henhold til mit topic "Domænenavn", så vil jeg gerne gå et skridt videre. Jeg vil selvfølgelig ikke afslører mit koncept, men jeg kan jo godt give en indikation om, hvad det omhandler, hvis jeg beretter om det i en bred sammenhæng. F.eks. hvis jeg siger, at det omhandler "biler", så kan det jo være alt muligt om biler. Jeg har nemlig intensivt de sidste par dage prøvet at komme på et par domænenavne, men vil egentlig gerne have lidt feedback på dem. Jeg ved, at der altid er en risiko for, at andre kan gå ind og købe dem, men I har jo ikke mit koncept, så jeg ser ikke den store sandsynlighed i, at I bare køber domænet, hvis I ikke har tænkt over, hvad det kan bruges til. Inden jeg lister de domæner, som jeg gerne vil have feedback på, så vil jeg høre, om I synes det er en god ide at opremse dem her. Som sagt, kan jeg ikke se, hvad I skulle bruge dem til, men jeg vil meget gerne få svar tilbage på, hvad I synes om mine konklusioner indtil videre. Efterfølgende vil jeg opdatere dette indlæg med de domænenavne, jeg er kommet frem til. Jeg kan godt sige, at det virkelig trækker tænder ud at finde et domæne. Har siddet i flere timer af gangen og lavet brainstorms, søgt på synonymer osv. De domæner jeg kom frem til først, var selvfølgelig optaget, og jeg har ikke lyst til at spendere fra 1000 dollars og opefter på et domæne, når jeg ikke en gang ved endnu, om mit community vil kunne tiltrække mange brugere. Muligheden foreligger selvfølgelig, at jeg kan opkøbe de domæner, som jeg virkelig gerne vil have, hvis jeg er så heldig, at mit community får en okay succes, men det er jo som at spille lotto, så det vil jeg ikke bruge resurser på at tænke over nu. OPDATERET Efter jeg havde skrevet dette topic, fik jeg ligepludselig en ide til et domænenavn. I mit domænenavn indgår ordet "peep" Det er let at huske, og jeg synes selv, at man lige tænker en ekstra gang over, hvad det er. Så det lige sætter sig fast bag i hukommelsen. Ordet "peep" kan foreksempel også henvise til "snak" og "person" eller "folk". Det passer rigtig godt ind i mit sammenhæng. Mit domæne består nu af to ord. Jeg kunne have valgt tre ord, da de også var ledige. Men igen tænker jeg over længden af ordet. Jo længere det er, desto sværere kan det være at huske samt skræmme folk væk. Derfor har jeg valgt kun at anvende to forholdsvis korte ord. Da jeg søgte på peep her: http://thesaurus.com/browse/Peep . Så står der synonymer for tweed og Twitter. Jeg ved, at Facebook har været agressive overfor nye Sociale Netværks med "Book" i deres domænenavn, og jeg mener også, at de har haft til held at true nye sociale netværks enten til at lukke sitet eller ændre domæne. Det forstår jeg bare ikke. Troede ikke at Facebook havde patent på ordet "Book". Men jeg havde slet ikke Twitter i overvejelserne, da jeg søgte efter mit domæne. Desuden har jeg ikke ord i domænet, som f.eks. folk, der starter et community, hvor de har taget "Book" med, fordi de tror, det er en genvej til succes. Selvfølgelig kan ordet betyde det samme som "tweed", men igen, jeg bruger slet ikke kode fra Twitter eller noget som helst. Peep indgår heller ikke som sagt i ordet Twitter. Jeg har virkelig brugt meget tid på at sammensætte et domænenavn, og det håber jeg også, I kan se, at jeg giver udtryk for, og det ikke bare er en forhastet beslutning. Er meget glad for mit domæne, og det er ledigt, så vil meget gerne købe det. |
Jeg forstår ærlig talt ikke helt, hvad du vil med dit lange indlæg? Det lyder mest som en diskussion med dig selv, om du skal købe et domænenavn eller ej? Hvis domænet er ledigt, så køb det dog. Hvis du ikke skal bruge det alligevel, har du ikke mistet en formue.