Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ligner domænenavn for meget ? er det ulovligt ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nibe
Tilmeldt 4. Sep 07
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg starter meget snart en hjemmeside med mulighed for at lave kalendere online i fællesskab og det vil være den bedste på markedet Wink

MEN der findes allerede en som hedder www.delekalender.dk og jeg har reserveret domænet www.dele-kalender.dk - er det lovligt af mig at bruge dette domæne ? det minder jo en del om www.delekalender.dk (kun adskilt af bindestregen), men jeg har jo reserveret www.dele-kalender.dk så har jeg ikke al ret til at bruge det ?

Hmmm, hvem kan hjælpe eller henvise til et sted jeg kan få løst mit dilemma ?

Skal jo ellers finde på et nyt domænenavn og få det reserveret Tongue Tied

På forhånd tak og venlig hilsen

Klaus

Fra Skive
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 663
Fra  FoliePartner.dk Sjovegadgets.dk Skrevet kl. 20:14

Lyder som en god ide:)

Altså navnene ligger tæt op ad hinanden, så de burde kunne gøre krav på det domæne du har reserveret, hvis de skulle få lyst.

Jeg skrev en gang til dk-hostmaster, og de kunne ikke vurdere det. Og henviste til at jeg skulle kontakte ejer af domænet.

Men jeg ville skrive en venlig e-mail til delekalender.dk, og hvis ikke de tillader det finde et andet domæne:)

Venlige Hilsener

Kasper

Hjælper virksomheder med at vækste igennem effektiv Facebook-annoncering.
Skal jeg også hjælpe dig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:15

Det er alt alt for tæt på!! :) Du må på jagt efter et nyt domæne :-)

Det svare lidt til at du har købt MacDonalds, fordi at de har registreret deres navn som McDonalds..

Det vil et menneske ikke kunne kende forskel på, og derfor er det min klare bedømmelse at det ikke kan tillades :)

God weekend.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:39

Ja, dem uden bindestreg kan kræve dit domæne, hvis deres domæne allerede er aktivt - det er set i andre sager.

Find på noget andet som fx www.DelDinKalender.dk, www.kalenderdeling.dk  eller lignende (har ikke tjekket, om de er ledige.

Hilsen, Robert

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 11:29

Hej - Tillader mig lige og hoppe på her, hvad med "ensnavn.com" kontra "ensnavn.dk" er det samme problem stilling her eller er det tilladt og have et dk domæne samtidig som der findes et andet com domæne?

/Jørgen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)