Jeg skal aller først gøre opmærksom på, at mit indlæg er skrevet uden noget filter. Jeg pakker ikke ind hvad jeg observerer uanset om det er negativt eller positivt. Holdninger jeg giver udtryk for skal ikke tages personlige, men opfattes som en ærlig servering af alle mine indtryk og opdagelser.
Teksten i menuen i toppen er frygtelig, de der pipes passer slet ikke ind. På den farve grøn baggrund vil jeg nok vælge hvid skrift frem for sort. Søgefeltet er klistret mod bunden af den grønne linke i toppen. Hvorfor har den første kasse ikke afrundede hjørner i højre side? De afrundede hjørner er meget "hårde", lidt anti aliasing på dem ville gøre godt. og så lidt mere luft mellem alle kasserne med runde hjørner - ellers er der ingen grund til de er der.
Banner/logo er grimt. En standard font, mast lidt og så et rødt punktum! Det kan gøres bedre. Smut på Fiverr.com en tur og find en logosnedker, det koster dig 25 kroner. Så kan du bestille hos 3 forskellige - så er der også penge til til et stykke kage og en kop kaffe at nyde mens du bestlutter hvilket af de 3 du vil bruge. Alt sammen for en 100 lap.
Alt, alt for lidt luft i menuen. Det hele er bare proppet sammen. Både menupunterne men bestemt også kategorierne.
Generelt så giver sort på hvid en ret hård fremtoning på websider. En mørk mørkegrå er knapt så voldsom at se på.
Overskrifterne i menuen er grimme. Undskyld, men det er min helt klare holdning til dem.
Layoutmæssigt så ligner den virkelig bare en helt banal webshop. Der er intet der giver mig lyst til virkelig at gå på opdagelse og finde ting. Jeg kunne måske finde på at købe noget hvis jeg vidste hvad jeg kom efter, men inspiration ville jeg ikke søge her.
Når jeg er på et produkt, så er kassen med info højrestillet. Den har en ufattelig kedelig og fesen baggrundsfarve.
I bestillingsprocessen fik jeg kun tastet et fornavn.. og så skal jeg dælme love for jeg får en fejl: http://cloudho.st/i/c2jEkfBB.jpg - prøvede igen, og det sker ca. hver anden gang når man laver fejlen. Det må ikke ske, det ser frygteligt ud. Det ligner ret meget en Dandomain/scannet/etc. shop, så jeg ved ikke om du har muligheden, men jeg hader virkelig popups med fejl i, jeg vil 100 gange hellere have dem på siden og evt en ikke-irriterende markering af hvilke felter den er gal med.
På siden hvor jeg vælger hvad jeg vil betale med står der 0.00 i en parantes. Jeg er klar over, at det nok er gebyret der menes, fordi jeg shopper som en gal på nettet og har set den parantes før. Hatten af for, at du ikke pålægger mig et åndssvagt gebyr men har prissat dine varer rigtigt i stedet. Hvis muligt så bare fjern det - man kunne fristes til at tro om det betyder at det hele er gratis?
Købsprocessen generelt er i ret mange skridt. der kunne godt skæres noget af. 1 side hvor jeg indsætter navn, adresse etc og vælger hvad jeg vil bteale med, en bekræftelse og så betaling lige efter.
En meget positiv ting, her til sidst! Du har utrolig gode produktfotos. Lad dine brugere få lov til at se dem i en større udgave. Jeg sidder personligt selv med en 27" og en opløsning på 2560x1440. Selt i helt stor udgave er de ret små (hvis jeg gerne vil se detaljer - og det vil jeg, for jeg er perfektionist ;))
Jeg kunne godt blive ved lidt endnu, men jeg tror det illustrerer meget godt hvad jeg tænker.