Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har to fakturaer for hver kunde (webshop og regnskabsprogram)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den situation, at min webshop automatisk udsender en faktura til mine kunder. Og det er jo fint nok!

Problemet er, at jeg bruger e-conomic og dette system danner jo ligeledes en faktura, som jeg bruger i mit regnskab. Denne faktura har nogle andre kundenumre og fakturanumre, men beløbene er selvfølgelig de samme.

Er det fint nok "kun" at sende kunden en faktura fra min webshop. Skulle SKAT havde brug for at undersøge forholdet nærmere, kan jeg jo altid fremvise at jeg har oprettet en faktura i mit regnskabssystem (dog med andet fakturanummer) og betalt skat?

På forhånd tak - Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:57

Du skal bruge den faktura som du bogfører i dit fakturer system og det er den som kunden skal have.

Jeg ved ikke om du må lave en samlefaktura i dit finans system som inden holder alle dine web faktura pr. dag. Hvor du skriver alle faktura fra dit web system og så alle de varer du har solgt den dag.

Det er Revisor Peter eller en af de andre revisorer mere kyndig til at svarer på. Men hvis det er lovligt så ville jeg gøre det på den måde.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22

Hvis ikke du kan synkronisere data fra webshop-system og regnskabssystem, så gør

som Lykkebjerg foreslår.

MvH

Peter

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 18:55

Tak for svarerne. Men er dette ikke en mulighed =

På min Webshop faktura (som automatisk sendes til kunden) står der et unikt ordrenummer, samt detaljer om købet (moms, beløb, varer etc) og info om mit firma (Navn, adresse, CVR, telefonnummer, email etc).

På min E-conomic faktura står der det unikke ordrenummer, som nappet fra Webshop faktura'en. Således fremgår det jo af mit regnskab, at e-conomic fatura med ordrenummer 66 "binder sig til" Webshop fatura'en med ordrenummer 66.

Kunne det ikke være en løsning?

(Beklager meget jeg spam'er lidt løs i forskellige tråde. Øv, det er bare lidt svært at gennemskue) Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvorfor kan du så ikke trække det hele og lave en pdf faktura som du linker til i din webshop.

Du skal forvente at hvis skat kommer med en af dine web faktura og de ikke kan finde den i dit finans system. Så bliver de nok mistroiske og vil kontrollerer dig i hoved og røv.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 20:39
Grunden til jeg ikke bare linker til en PDF faktura er at så skal jeg jo gøre det manuelt. Jeg vil automatisere arbejdet.

Kan ikke forstå at jeg ikke kan finde flere danske tråde om dette emne. Faktum er jo at alle stort set alle CMS shopsyster kan autogenere fakturaer, men at vi danskere tilsynladende ikke kan anvende dem. De er da mega nederen!

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 21:06

Hejsa,

Hvis ikke du kan bogføre en samlet oversigt over dagens salg som lykkebjerg foreslår og hvis du alligevel bogfører fakturaen manuelt i econimic så vil jeg foreslå følgende.

Opret en kasseklade du kalder faktura og lad bilagserien starte med det faktura nr. du er nået til i webshoppen. Du kan herefter bogføre dine webshop faktura i economic ved at indtaste dem i kassekladen med det korrekte bilagsnummer ved at vælge "manuel debitorfaktura". Og umiddelbart bare benytte en "diverse" debitor så du er fri for at oprette alle debitorerne 2 gange.

Sådan ville jeg gøre og så have webshop fakturaen som bilag.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 21:20

Hvorfor er det du laver faktura også i finans system.

Er det for lager regulering eller hvad ?

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Skrevet kl. 00:00

Kører du magento som web shop så se dette indlæg

http://www.amino.dk/forums/t/146514.aspx?#988057

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 00:06
Hej. Tak for svarerne begge to

Flemming: ok, det må jeg få min bogholder til at se på. Det virker lidt lidt indviklet, men jeg er heller ikke så regnskabskyndig. Idag opretterjeg bare faturaerne i e-conomic "and thats it".

Lykkebjerg: Jeg opretter dem i mit regnskabssystem da de jo danner grundlag for mit moms- og årsregnskab. I e-conomic kan min bogholder jo til gå mit regnskab online.

Jeg har en Prestashop, men kigger lige nærmere på dit link. Tak for det :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)