Hej Aminoer Jeg har lavet en mappe med alle relevante arbejdsmiljøoplysninger og hjælpeværktøjer for iværksættere, der ansætter folk eller allerede har ansatte. Det er en papirudgave, med tilhørende USB nøgle, så man selv kan redigere i skemaerne eller evt. blot have et elektronisk mappesystem. Med mappen i hånden er man ikke i tvivl om, hvad Arbejdstilsynet forlanger, skulle de komme forbi! Men så snart jeg har langet den første mappe over disken, er der jo mulighed for fri kopiering og distribution. Det er der jo også fra USB nøglen hvor alt materialet ligger. Har jeg nogen mulighed for at sikre mig bedre, end at bede til højere magter, at jeg ikke finder mit materiale overalt, uden at have tjent en krone på mappen? Jeg overvejede, om den elektroniske udgave skulle distribueres via licenser, så kun en IP adresse kan åbne. Men er sådan noget umuligt (læs: for dyrt/bøvlet/administrativt i forhold til salgspotentialet). Input efterspørges...... Mvh Tina Johansen Damavi (arbejdsmiljørådgivning) |
Den bedste måde er nok at lave det som evt pdf dokumenter hvor man kan give brugerne lov til at skrive udvalte felter og resten er låst. Og så kunne du lave det med at firma oplysningerne var udfyldt eller som bundtekst at det kun er licenst til denne virksomhed. Så skal en offentlig virksomhed jo anmelde en ulovlighed hvis de opdager den.