Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af domænenavn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det kan være svært, at finde et domænenavn, som indeholder de ord, man gerne vil bruge, som giver en fornemmelse af, hvad ens website beskæftigere sig med.

Men ens domænenavn skal jo også være let at huske, let at stave til osv.

Synes I, det ville være en god ide, at man f.eks. opfandt sit eget ord, selvom det overhovedet ikke viser, hvad siden kan. Så er det i hvert fald anderledes samt man sørger for, at det er let at stave til.

Lad os tage Twitter. Hvis jeg ikke vidste hvad Twitter var i forvejen, så ville jeg overhovedet ikke have nogen fornemmelse af, hvad man kunne foretage sig på det website. Men ordet lyder alligevel spændende, og i dag ved næsten alle folk jo, hvad Twitter er.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 15:03

Thomas :

Synes I, det ville være en god ide, at man f.eks. opfandt sit eget ord

Hej Thomas

Det har bare nogle konsekvenser rent SEO-mæssigt. Der er det en rimelig klar fordel at lade nogle af de søgeord, som du gerne vil op på indgå i navnet. Men det er selvfølgelig bare et spørgsmål om et par ekstra links ind til siden ;)

Vh
Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:07

Vi kan måske komme med nogle forslag, hvis vi ved hvad dit site handler om :-)

Mit nye site hedder Molia.dk (Et selv opfundet ord) sitet handler om affiliate marketing. Langt tid efter jeg havde købt det fandt jeg så ud af at det kunne betyde:

Med
Os
Lærer
I
Affiliate

- Alexander Baandrup Larsen

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 207
Fra  BizzBuzz Skrevet kl. 15:42

Hvis der i din branche er et bestemt nøgleord så burde du overveje om du skulle bygge firmanavnet op omkring dette. Da vi arbejder med europæiske domæner var det klart med til at give os en top 3 placering i Google for "European domain" med fornuftig trafik til følge. 

På den anden side hvis du opfinder dit eget brand navn så er det meget lettere at huske (som f.eks. Amino)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)