Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Cookie lovgivning, jeg fatter det ikke?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Nu er politikerne jo kommet med den nye cookie lov...

Men hvorfor har de lavet den lov? Hvis der er nogle mennesker der er latterligt bange for cookies, kan de så ikke bare slå det fra i deres browser?

Men hvordan skal man reagere på denne lov? Hvad er kravene?  Og hvad kommer loven til at berører?

Hvad med ting som Google analytics og Google webmastertool? Hvordan skal man kunne teste og optimere?

Argh jeg sidder og bliver en smule vred!

Hvordan rammer det webshops og hvordan rammer det affiliate partnere?

Cookie lovgivning 

- Alexander Baandrup Larsen

P.S. Undskyld hvis det blev lidt rodet, er bare helt uforstående over for hvorfor politikerne skal blande sig...  

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:34

følger lige med her

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:04

Følger også lige med. For jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal opdatere mit script ShopEzy så den overholder reglerne. :/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:35

Alexander Baandrup Larsen:
Hvordan rammer det webshops og hvordan rammer det affiliate partnere?

Hej Alexander

www.sjovevarer.dk har jeg på siden "om sjovevarer.dk" skrevet lidt om cookies, stærkt inspireret af Aminos måde at håndtere det på. Altså noget med at dække sig fuldstændigt ind :o)

MVH

Thomas

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:52

cookie kan folk ikke se hvem person er , eller hvad bruges cookie til

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:52

Thomas Bang Petersen:

www.sjovevarer.dk har jeg på siden "om sjovevarer.dk" skrevet lidt om cookies, stærkt inspireret af Aminos måde at håndtere det på. Altså noget med at dække sig fuldstændigt ind :o)

Tror ikke det er godt nok. Brugeren skal have mulighed for at fravælge brugen af cookies til eksempelvis sporing samt at tilbagekalde deres samtykke til at blive sporet. Det giver din side ikke mulighed for. Derudover tror jeg ikke det er tydeligt nok. Der lægges op til at brugen skal præsenteret for denne oplysning med det samme de kommer ind på siden. Jeg tror ikke du skal forvente at være home safe.

Det er svært at sige hvad det betyder men webshops må nok leve med at de ikke kan følge brugerne helt så tæt. Jeg er personligt glad for jeg ikke er i affiliate brancen da de nok risikere at blive ramt rimelig hårdt.

Jeg er personligt delt omkring denne lov. Det giver på den ene side god mening at give folk muligheden for privatliv. Det gør tilgengæld at det bliver dyrere at drive webshop da IT systemerne bliver mere komplekse. Den omkostning ender jo dybest set hos forbrugeren.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

cookie kan folk ikke se hvem person er , eller hvad går cookie ud på

En cookie er en lille tekstfil som en hjemmeside lægger på brugerens computer. Denne tekstfil kan så hentes af siden igen når hjemmesiden loader ind igen (eks. efter at brugen trykker på et link) og systemet kan så sammenholde denne med IP adressen for at genkende brugeren. Det er den måde SESSION i php f.eks fungere. Stort set alle affiliate værktøjer og analyseværktøjer til trafik på hjemmesider anvender disse cookies. Det er det der nu blandt andet er blevet ulovligt at bruge uden brugeren samtykke. Dvs hvor du før bare gjorde det så er det nu ulovligt hvis ikke du har en juridisk aftale med brugen.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Asger Jon Frounberg:
Det er det der nu blandt andet er blevet ulovligt at bruge uden brugeren samtykke. Dvs hvor du før bare gjorde det så er det nu ulovligt hvis ikke du har en juridisk aftale med brugen.

Hej

Det er ikke nødvendigt med en juridisk aftale med brugeren.

Et samtykke kan indhentes på forskellige måder, som der bl.a. er eksempler på i den vejledning som der er lavet til bekendtgørelsen.

Jeg har et blogindlæg på vej (håber snart Amino får lagt den på), som beskriver situationen for affiliates.

Mvh. Ken

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53

Asger Jon Frounberg:
Tror ikke det er godt nok. Brugeren skal have mulighed for at fravælge brugen af cookies til eksempelvis sporing samt at tilbagekalde deres samtykke til at blive sporet. Det giver din side ikke mulighed for. Derudover tror jeg ikke det er tydeligt nok. Der lægges op til at brugen skal præsenteret for denne oplysning med det samme de kommer ind på siden. Jeg tror ikke du skal forvente at være home safe.

Så er der kommet småkage på alle sider - så kan brugeren se det med det samme :o)

Og i teksten er det ændret, så de får at vide, at de kan forlade siden, hvis de ikke vil acceptere cookies.

MVH

Thomas

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:17

Nok det største problem er at reglerne ikke bliver behandlet ens i EU. Nogle lande er mere strikse og andre mere løse om reglerne.

Personligt er jeg helt imod "cookie-loven" fordi det er et makværk lavet af nogle der er bange for noget de ikke behøver at være bange for.  

Mange er hunderæd for "bigbrother" men hold dog op.... ALT hvad vi laver idag bliver registreret og vi kan ikke bevæge os ret langt uden at det kan ses et eller andet sted hvis man virkelig vil holde kontrol med os.

På de sites jeg selv har laver jeg intet notat om cookies. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)