Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug for hjælp omkring min ide

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange af jer har nok læst mine tidligere topics angående min ide. Jeg har som sagt et koncept til et community, som ikke er set før, ud fra hvad jeg har gjort af research på nettet

Jeg ville jo gerne have haft udviklet mit community helt fra bunden af, men mange af jer siger, at det let kan koste over 100.000kr. Da jeg er studerende, er det svært at finde penge til sådan et projekt. 

Derfor tænkte jeg jo på, at fremlægge min ide for en investor. Men igen sagde I, at da jeg hverken har en prototype eller kan vise, hvor mange brugere jeg har, så er mine chancer for at få en investor med på min ide meget lille. 

Nu har jeg så tænkt en masse over denne problemstilling. Jeg vil rigtig gerne føre min ide ud i livet, men det er dyrt. Jeg føler, at min ide har potentiale til at blive til noget stort, og jeg ville fortryde, hvis jeg aldrig fik gjort noget ved det. 

Derfor har jeg tænkt lidt over følgende. Der ligger efterhånden rigtig mange skabeloner på nettet, som koster et par hundrede dollars, men som har en masse af de funktioner, som der er i et socialt netwærk. I øjeblikket kender jeg kun til Boonex.com og noget som hedder Skadate.com ( mener jeg ), men efter hvad jeg har hørt, er de ikke alt for gode. 

Derfor tænkte jeg på, om jeg kunne downloade et CMS over på mit webhotel. F.eks. enten Joomla, Wordpress, Drupal osv. Det skal bare ikke være for besværligt. Helt tilfældigt søgte jeg efter Joomla Social Network, og fandt dette: http://www.jomsocial.com/ Synes det ser rigtig godt ud, og jeg har mulighed for at lave nogle af de funktioner, jeg har tænkt mig på mit community. 

De har en professional version til 150 dollars. Det er i hvert fald til at overkomme fremfor at jeg skal ud og bruge over 100000kr. for at få det bygget op fra grunden. 

Jeg har tænkt over, hvordan jeg skal markedsføre det. Så det er på plads. Nu er mit spørgsmål så, om jeg kunne bruge Jomsocial som en slags prototype. For at se, om der kommer nogle brugere. Så har jeg i hvert fald ikke spildt over 100000kr, hvis jeg ingen brugere får. Så tænkte jeg på, om det så er muligt, hvis mit community i Jomsocial bliver populært, og jeg måske kunne få en investor med på ideen, om det så er muligt at udvikle mit eget community helt fra bunden af, og føre alle de eksisterende brugere samt deres data fra Jomsocial over på mit helt eget community. Det ville være det mest optimale. Mon ikke at der er nogle dygtige programmører, som kan gøre det. 

Jeg bliver nødt til at være realistisk, og at gå ud og få udviklet et helt nyt community fra bunden af, synes jeg virker som en ret stor opgave. Samt at jeg nok heller ikke får nogen til at investere i min ide, når jeg ingen prototype har. 

Håber I vil besvare min tråd. På forhånd tak for hjælpen. 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 21:57

Jeg vil helt klart anbefale drupal. du kan se nogle showcases her http://drupaldanmark.dk/showcase som bare er nogle af de site som er danske og nogle af de store udenlandske.

Jeg vil gerne hjælpe dig i gang med drupal verden. ellers brug drupaldanmark.dk

Men hvis du mener du har den rigtige ide så go on. Med det som du nu vælger.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 08:35

wordpress ville jeg vælge og et af deres købe thema dog hvad arbejder du bedste i er mere afgørende end vælger joomla wordpress , drupal det er en ren regelions sag

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)