Hej aminoer. Jeg har de seneste par dage læst en hel del om linkbuilding og linkjuice. Derfor vil jeg gerne høre jer om der er nogle der kan give mig nogle gode råd. Med det koncept min side har er det desvæære svært at linke videre til andre sider. Men det jeg vil spørge om er: 2.. 3.. Og hvad med søge ord. Skal jeg bare bruge alle de relevante søge ord jeg kan ved hvert sted eller skal jeg tage dem lidt hist og lidt her. Håber nogle kan hjælpe mig lidt på rette spor. :) |
Indsamlingdk:1..
Skal jeg holde mig lidt tilbage og bygge links op lidt af gangen dag for dag / uge for uge. Eller skal jeg bare give den en skalle finde alle de link databaser jeg kan komme i nærheden af så få smidt mit link ind der.2..
Er der meget at hente på linkbuilding?
- ja min side er langt nede på søge maskinerne :)3..
Der foreslåes at man laver mange forskellige tekster, og søge ord til link databaserne.
Hvormange vil man typisk bruge. 3-4 forskellige tekster? Mere eller mindre?Og hvad med søge ord. Skal jeg bare bruge alle de relevante søge ord jeg kan ved hvert sted eller skal jeg tage dem lidt hist og lidt her.
Håber nogle kan hjælpe mig lidt på rette spor. :)
1 : Lidt en mellemting - du skal på ingen måde finde X antal linkkataloger, og tilmelde din hjemmeside til dem alle på én dag. Det kan skade din hjemmeside rigtig meget i det lange løb, hvis du får en masse links én dag, og så ikke får flere links i flere måneder. Google ser det meget som spam, da det ikke er naturlig linkbuilding, som man normalt vil lave. Men dermed bestemt ikke sagt, at du skal lave et bestemt antal links hver eneste dag, for linkbuilding og SEO er mere om varieret links og ikke mindst antal links du får. Så at have et skema med 2 links om dagen, vil jeg bestemt heller ikke anbefale - men sådan lidt med 2 den ene dag, og 3 den anden, og måske 5 den tredje.
2 : En hjemmesides placering, bestemmes ud fra utallige faktorer, som ingen kan vide hvad er. Men der er ALTID meget at hente ved linkbuilding, da det efter min mening er den største del af SEO - det er den faktor der kan give dig mest i det lange løb, så ja - der er meget at hente med linkbuilding.
3 : Både linkkataloger og artikeldatabaser kræver at du skriver en unik tekst hver gang du tilmelder en hjemmeside eller artikel. Den samme tekst vil skabe DC, og derfor skal den rettes til en vis grad for at være unik - ingen kan svare dig helt præcist på hvor meget en tekst skal rettes, men nogle ændringer her og der kan nogle gange være nok. Du skal ikke kun fokusere på linkkataloger og artikeldatabaser, men have en mere varieret linkbuilding strategi.
Jeg håber du kunne bruge mine svar til noget - ellers må du gerne skrive en privat besked til mig, så vil jeg gøre mit bedste for at hjælpe dig.