Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskrift på forbud mod at bruge kunde som reference

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er

Vi er et mindre kommunikationsbureau, der er kommet i en træls situation, hvor et kundeforhold er gået helt i vasken. Historien er lang og snørklet (og som sådan også uvæsentlig i denne henseende), men kort fortalt afbrød pågældende kunde et ellers godt og loyalt samarbejde efter vi har serviceret dem med diverse tryksager, præsentationsmateriale, hjemmesider mv. de sidste 2-3 år.

Tingene er virkelig kørt ud på et sidespor for vores ex-kunde, hvis adm. direktør tilsyneladende nu vil gøre alt for at træde os over tæerne. Efter ophørelsen af samarbejdet udbad han sig således en slutopgørelse for de løse konsulenttimer, vi havde brugt på dem i de forgangne måneder. Den modtog de cirka 3 uger senere, men de undlod imidlertid at betale til den tiden. Samtidig ignorerede de vores venlige henvendelser, og først da vi ca. 3 måneder efter forfaldsdatoen begyndte at skrue bissen på, kom der skub i tingene.

Til at starte med ville de ikke acceptere regningen, da den adm. direktør ikke mente, han havde bedt om den (på trods af vi sendte ham en kopi af e-mailen, hvor han udbad sig den!). Efter nogen korrespondance accepterede han dog et forlig og at betale størstedelen af regningen. Til gengæld kræver de så nu, at vi ikke må bruge selskabet som reference længere. Det er for så vidt også OK med os, men problemet er, at vi for godt et års tid siden brugte en del penge på en lækker case og image brochure for os selv, hvori de naturligvis optræder som case med navns nævnelse.

Der er rigtig mange af disse case brochurer i omløb, og derfor er vi nu lidt utrygge ved at skulle skrive under på, at der tilfalder os en konventionalbod på kr. 50.000,- hver gang vi overtræder forbudet mod at bruge dem som reference. Ét er, at vi ikke vil bruge dem som referencer fremover, men vi kan jo let knække nakken, hvis vi skal bode for de brochurer, der allerede er i omløb. På den baggrund vil vi gerne høre en juridisk vurdering af sagen fra en advokat. Vi kan godt offentliggøre den faktiske tekst fra deres koncernjurist i anonymiseret form, hvis dette er nødvendigt for at vurdere sagen.

For god ordens skyld skal det afslutningsvis siges, at undertegnede har en anden Amino-profil men har oprettet denne ''anonyme'' profil af hensyn til ovennævnte sag. Det håber jeg er forståeligt.

Håber at høre fra kyndige personer.

/John Doe

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:58
Som så meget andet, så skal i vel tage den pragmatiske maske på og gå efter et kompromis. Hvor i  nægter at skrive under på  en aftale som ikke tydeligt klargører at i har ret til at bruge det materiale som i allerede har fået lavet/trykt. Så det i skriver under på bliver at i ikke fra dags dato vil bruge dem som reference.

Hvis det komme til at stå klart formuleret i aftalen at der ikke kan gøres indsigelser for nuværende materiale, så skulle der vel ikke være nogle problemer.

Mvh Peder

P.s. Lige en sidste ting, hvorfor overvejer i at skrive under på at i ikke vil bruge dem som reference og samtidig skal betale en ret høj bod hvis det sker? For at jeg ville gøre noget i den stil, så skulle jeg naturligvis have noget tilgengæld som havde en tilsvarende "værdi". Som ved alle aftaler skal der jo være noget i det for alle parter.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 14:20
Enig, de to ting (at de skal betale en regning for udført arbejde og de gamle brochurer) hænger da ikek sammen.
Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:01
Hej John Doe, prøv lige at ringe ved lejlighed på 82282032, mit direkte nummer, så kan vi vende sagen i telefonen u/b. mvh Jon Stefansson
Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hej John,

Jeg er helt enig i at, der skal ske en opdeling af de to problemstillinger - selvom deres løsning jo hænger sammen.Det lyder som om jeres kunde har "ondt i økonomien" og finder på en lang række "pludseligt opståede problemer" for at bruge dem som undskyldning på at få en afkortning i betalingen eller en udsættelse af betalingstidspunktet.

Jeg synes, at I skal holde fast på, at I skal have jeres betaling. Man får jo heller ikke 3 liter mælk hos Føtex, hvis man kun vil betale for 1 liter! Dette forudsætter naturligvis, at kunden ikke har ret i, at I ikke har leveret den aftalte vare, i den aftalte kvalitet og til det aftalte tidspunkt.

I relation til referencen til kunden, kan I jo sagtens undgå dette fremover på jeres hjemmeside o.lign. og måske endda også undgå at udlevere flere brochurer.

Efter min vurdering har kunden dog accepteret at være en af jeres referencekunder og accepteret at være en del af jeres brochuremateriale, og derfor må kunden efter min umiddelbare vurdering acceptere, at I selvfølgeligt kan anvende jeres nuværende brochurer og fortsætte med at udlevere dem. Men næste gang, I trykker brochurer,skal kunden selvfølgeligt fjernes.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har behov for yderligere oplysninger eller uddybning.

De bedste hilsner - og fortsat god kamp

Karsten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)