Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 headere - hvilket er pænest?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet tre headere til min hjemmeside, og vil i den forbindelse meget gerne have en second opinion på, hvilken af de tre der er pænest (eller om ingen af dem dur').

Menuen skal være umiddelbart under headeren, men der vil også komme til at være en lille profil-menu i øverste højre hjørne (som på Amino). Selve siden og menuerne bliver placeret under/på de midterste ca. 900px af headeren.

Siden handler om musik og musikteori. Jeg er bange for at 3'eren tager for meget fokus, og at der ikke er 'plads' til den lille profil-menu i toppen.

Headere:

http://www.grubbe.nu/logo1.jpg

http://www.grubbe.nu/logo2.jpg

http://www.grubbe.nu/logo3.jpg

Hvilken header er pænest?

• 1 (32,4%)
  • 2 (17,6%)
  • 3 (32,4%)
  • Ingen af dem (17,6%)
  • Totalt antal stemmer: 34
Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 13:23

Synes musikpedia skal fylde mere...

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 13:28

Lasse:
Jeg har lavet tre headere til min hjemmeside, og vil i den forbindelse meget gerne have en second opinion på, hvilken af de tre der er pænest (eller om ingen af dem dur').

Hej Lasse,

Hvis jeg skal vælge en, så ville jeg vælge nr. 1.

Jeg kan dog også godt lide det med noderne og musikerne i nr. 2, så hvis det stod til mig, ville jeg samle nr. 1 og 2 til een på denne måde:

Nr. 1 der ville jeg fjerne noderne og teksten (Pfal Q...)

Nr. 2 der ville jeg fjerne den brune node og Musikipedia teksten og fade noderne og musikerne ud til samme opacity som nr. 1 og så lade noderne starte under Musikipedia på nr. 1 - der skal bevares som det er nu.

Håber det giver mening.

Ellers som sagt, ville mit valg falde på nr. 1 :o)

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Aargrassiv Skrevet kl. 13:35

Kan godt lide den grafiske stil på nummer 3, men det er svært at se skriften da baggrunden er så mørk som den er. Bryder mig ikke om nummer 1. Nummer 2 er flot og klassisk.

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 16:40

Jeg har prøvet Tommy's idé af og lavet en kombi af nr. 1 og 2:

http://www.grubbe.nu/logo4.jpg

Hvad syntes i om den? Nodelinjerne længst til venstre skal måske glattes lidt ud, og der skal måske farve på mændene(?).

@Alexander - skal 'Musikipedia' teksten stadigvæk værre større?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:18

Hej Lasse

Jeg syntes 1'eren er flot. Der er god dynamik i denne, og sender et klart signal om sidens formål. Dog kan jeg ikke lide måden hvorpå teksten er inkorporeret. Jeg havde benyttet en større og mere klassisk skrifttype - jeg tror, det ville passe bedre med noderne eksempelvis, men stadigvæk stå i kontrast til de øvrige elementer på banneret.

Rent grafisk mener jeg at 3'eren er bedst, men den passer efter min vurdering ikke til den side, du vil lave. I dette tilfælde falder teksten også for meget i ét med baggrunden og nodelinjerne. En kant på teksten tror jeg vil gøre underværker :-)

Mvh og fortsat god dag

Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 17:37

Jeg stemte på 1. Men er enig i at 4 er bedre. Det ville være mit valg.

Tilmeldt 19. Jan 09
Skrevet kl. 18:24

Tak for svarene alle sammen! Det er meget værdsat!

Jeg har lavet endnu et forslag, med lidt ændring i grafik og en større og mere klassisk skrifttype som foreslået af Daniel Noll.

Jeg har sat en menu ind under, så i kan se hvor siden ca. kommer til at være i forhold til headeren. Menuen er blot midlertidig og farverne ikke rigtig, så se bort fra det. Headeren er ret bred, så det er i øvrigt nok de færreste der vil kunne se klaveret og guitaren ude i siderne.

http://www.grubbe.nu/logo5.jpg

Jeg tror denne header er den bedste indtil videre. Kan jeg optimere den?

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 18:29

Hej Lasse.

Jeg synes det er nogle rigtig fede "headers", men jeg valgte 1'eren fordi, der har du lidt af hvert med fra musikverdenen. Keyboard, noder osv. :-) 

Jeg er også lidt interesseret i at vide om det ER dig der har lavet dem. Eller du har bestilt dem? Ved godt du har skrevet "Jeg har lavet..." Men ville lige høre dig ad :) 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:29

3'eren er uden visuel samling. Den ville jeg droppe.

1 og 2. Svært. 1'eren har mest sammenhæng men bliver lidt for domineret af bjerge, 2'eren har lidt et visuelt bræk som jeg ikke er sikker på er godt før jeg ser det i sammenhæng.

I hvert fald ville jeg vælge 1 eller 2. Kommer an på hvordan det ser ud sammen med det andet.  

I øvrigt minder nr. 2 mig i stilart om fransk "Art deco", mens nr 3 er lidt naivistisk japansk cartoon-agtig?! Så, hvad der passer kommer vel an på hvad du ønsker det skal udstråle.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)