Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tjener de penge på?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Jeg er ny bruger på Amino, men har kigget med over skulderen i et stykke tid. 

For ca. 1 uge siden fik jeg min egen ide, og har brugt omkring 20-25 timer på at udvikle ideen på papir. Dette indlæg handler knap så meget om dette, men flere generelle ting som er kommet mig på sinde. Har forsøgt at google mig ud af det, men det har desværre ikke været muligt at finde de ønskede resultater. Desuden er Amino jo skabt til at besvare sådanne spørgsmål. 

Spørgsmålene er ikke nødvendigvis rettet mod min egen ide, men mere generelle betragtninger.

1. Hvor man besøgende skal man have på sin side for at kunne leve af reklamer? (Der er formentlig stor forskel på hvor man brugere der klikker på bannere, alt efter hvad side man har)

2. Hvad tjener sider som QXL, Amino, Trendsales, DBA osv primært deres penge på? Er det reklamer, eller f.eks dem som opretter sig som +profiler på Amino? 

3. Jeg kan forstå at et forum som Amino er opbygget som CMC-system. Er DBA også det? Kan forstå via en Martin Thorborg video, at det koster mange penge at opbygge fra bunden. Er der et alternativ til dette?

Jeg takker på forhånd for svarene, selvom spørgsmålene måske er for brede.

mvh

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:30

swap:
1. Hvor man besøgende skal man have på sin side for at kunne leve af reklamer? (Der er formentlig stor forskel på hvor man brugere der klikker på bannere, alt efter hvad side man har)

Umuligt at svare på. Jeg har haft 60.000 besøg fordelt på mine sites den seneste måned, og det lever jeg fint af. Deres hensigt med besøget er altafgørende. De skulle gerne have lyst til at købe et eller andet :-).

swap:
2. Hvad tjener sider som QXL, Amino, Trendsales, DBA osv primært deres penge på? Er det reklamer, eller f.eks dem som opretter sig som +profiler på Amino? 

Jeg ved ikke hvad de primært tjener deres penge på. Men DBA har en masse reklamer. Både CPM baseret bannerreklamer, samt reklamer i produktlisterne. Ud over det kan man som sælger købe en masse gejl, så ens annoncer fremtræder kraftigere i forhold til de andre.

swap:
3. Jeg kan forstå at et forum som Amino er opbygget som CMC-system. Er DBA også det? Kan forstå via en Martin Thorborg video, at det koster mange penge at opbygge fra bunden. Er der et alternativ til dette?

Du kan finde gratis open source systemer. Jeg tror DBA bygger på deres eget system, altså udviklet fra bunden.

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Indlæg ialt: 61
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 01:33

swap:

Der findes rigtig mange forskellige typer af reklamer, du kan lave en fast aftale med nogle. Du kan vælge at få banner reklamer der giver pr klik eller pr købt produkt eller registeret bruger, så kommer det meget an på hvordan du bygger din side op, hvor mange folk der trykker på reklamerne.

swap:

De tjener penge på lidt af hvert de forskellige sider, men det er lige fra reklamer/banner plads. Til abonoment aftaler og tjene på salg af vare.

swap:

Det kommer helt an på hvad for en ide du har, og hvad dit mål er. Der findes rigtig mange open-source platforme der kan gøre det for en slik i forhold til hvis du skulle have nogle til at kode det fra bunden.

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 01:36

Casper Schneidereit:
Umuligt at svare på. Jeg har haft 60.000 besøg fordelt på mine sites den seneste måned, og det lever jeg fint af. Deres hensigt med besøget er altafgørende. De skulle gerne have lyst til at købe et eller andet :-).

Jeg ved ikke hvad de primært tjener deres penge på. Men DBA har en masse reklamer. Både CPM baseret bannerreklamer, samt reklamer i produktlisterne. Ud over det kan man som sælger købe en masse gejl, så ens annoncer fremtræder kraftigere i forhold til de andre.

Du kan finde gratis open source systemer. Jeg tror DBA bygger på deres eget system, altså udviklet fra bunden

Der var du lige lidt hurtigere end mig ;)

Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:44

Jeg takker jer begge for de hurtige svar.

1 tillægsspørgsmål:

Hvis man forestillede sig at man ville lave et site ala. dba (Ikke planen kan jeg afsløre), ville det så være muligt at lave en reel konkurrent ved hjælp af open sourse-programmer

Fra Skive
Tilmeldt 5. Dec 11
Fra  HighHouse.dk SkiveLAN.dk Skrevet kl. 01:52

swap:
Jeg takker jer begge for de hurtige svar.

1 tillægsspørgsmål:

Hvis man forestillede sig at man ville lave et site ala. dba (Ikke planen kan jeg afsløre), ville det så være muligt at lave en reel konkurrent ved hjælp af open sourse-programmer

Det var så lidt :)

Nu har jeg ikke undersøgt det, men jeg ved der findes online aktions software, så mon ikke man skulle kunne finde noget der minder om det, det er svært at sige, det vil altid være en fordel at have et system som er udviklet specifikt til sit formål, men det er vel en god begyndelse.

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 08:17

1) et dansk domæne inkl. hosting starter priserne omkring 200 kr om året. Du får måske 5 kr i gennemsnit på dine reklamer. Dvs. 40 klik om året, hvilket jeg vil mene kunne være muligt at generere. Hvis 5% klikker af de besøgende, skal du have 800 besøgende pr. år med min morgenhovedudregning ;)
Bare et bud for hvordan det kunne se ud.
Vh
Casper.

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 21:53

swap:

Bare lige for at understrege; man kan i princippet leve af en hjemmeside med:

10.000 besøgende med en CTR på 10% og en CPM på DKK 500 (= DKK 50.000) - men det kan være svært at lave sådan en side...især på det danske marked.

Reelt skal man nok over 50.000 besøgende før man kan få en nogenlunde stabil og spredt (risikomæssigt) indtægt, men som Casper skriver kommer det helt an på hvilke kliks man handler med.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:04

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 12:53

Håber det er okay, jeg også lige skriver her.

Hvor mange besøgende tror I, skal man have, før en virksomhed bliver interesseret i at sætte annoncer på ens site samt er det noget, man individuelt aftaler med virksomheden, hvor mange penge de skal give, for at reklamere? 

Er der nogle reklamer som er bedre end andre? F.eks. hvis man linker til Facebook, Twitter osv på sin side. Hvilke programmer er det så, man skal bruge, for at tjene penge, når brugerne klikker på f.eks. Facebook? 

Nu siger mange af jer, at man nok skal have omkring 50.000 besøgende hver måned for cirka at kunne få en okay omsætning ud af det. Men hvad er det for nogle programmer, som man skal bruge til dette? Kan I nævne nogle gode programmer, hvor man tjener penge på hvert klik? 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)