Hej alle. Jeg er ny bruger på Amino, men har kigget med over skulderen i et stykke tid. For ca. 1 uge siden fik jeg min egen ide, og har brugt omkring 20-25 timer på at udvikle ideen på papir. Dette indlæg handler knap så meget om dette, men flere generelle ting som er kommet mig på sinde. Har forsøgt at google mig ud af det, men det har desværre ikke været muligt at finde de ønskede resultater. Desuden er Amino jo skabt til at besvare sådanne spørgsmål. Spørgsmålene er ikke nødvendigvis rettet mod min egen ide, men mere generelle betragtninger. 1. Hvor man besøgende skal man have på sin side for at kunne leve af reklamer? (Der er formentlig stor forskel på hvor man brugere der klikker på bannere, alt efter hvad side man har) 2. Hvad tjener sider som QXL, Amino, Trendsales, DBA osv primært deres penge på? Er det reklamer, eller f.eks dem som opretter sig som +profiler på Amino? 3. Jeg kan forstå at et forum som Amino er opbygget som CMC-system. Er DBA også det? Kan forstå via en Martin Thorborg video, at det koster mange penge at opbygge fra bunden. Er der et alternativ til dette? Jeg takker på forhånd for svarene, selvom spørgsmålene måske er for brede. mvh |
swap:1. Hvor man besøgende skal man have på sin side for at kunne leve af reklamer? (Der er formentlig stor forskel på hvor man brugere der klikker på bannere, alt efter hvad side man har)
Umuligt at svare på. Jeg har haft 60.000 besøg fordelt på mine sites den seneste måned, og det lever jeg fint af. Deres hensigt med besøget er altafgørende. De skulle gerne have lyst til at købe et eller andet :-).
swap:2. Hvad tjener sider som QXL, Amino, Trendsales, DBA osv primært deres penge på? Er det reklamer, eller f.eks dem som opretter sig som +profiler på Amino?
Jeg ved ikke hvad de primært tjener deres penge på. Men DBA har en masse reklamer. Både CPM baseret bannerreklamer, samt reklamer i produktlisterne. Ud over det kan man som sælger købe en masse gejl, så ens annoncer fremtræder kraftigere i forhold til de andre.
swap:3. Jeg kan forstå at et forum som Amino er opbygget som CMC-system. Er DBA også det? Kan forstå via en Martin Thorborg video, at det koster mange penge at opbygge fra bunden. Er der et alternativ til dette?
Du kan finde gratis open source systemer. Jeg tror DBA bygger på deres eget system, altså udviklet fra bunden.