Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afståelse af klinik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ønsker at afstå min klinik.

Jeg har haft den siden 2009 og har fået en stor kundekreds og en omsætning på over 600.000 omsætningen steg fra 2010 med godt 200000 til nu. Klinikken er meget velbesøgt og er lige til at køre vidre.

Der er overskud i firmaet.

Jeg ønsker at sælge da jeg ikke magter at være selvstændig længere og ønsker at være sammen med min familie.

Men hvordan gør jeg ?? Sætter man en annonce i og hvor ??

Jeg ønsker jo ikke at det kommer ud til mine kunder, før jeg har en køber.

Hvordan sætter man en afståelsespris som er rimlig?

Skal jeg informere min udlejer om mine planer? Jeg har ret til at afstå.

Håber nogen kan hjælpe Smile

På forhånd mange tak.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:03

Der findes mæglere der sælger forretninger, på samme måde som der findes ejendomsmæglere. Det betyder at de også kan finde markedsprisen for netop din forretning, - noget som om ikke andet kan danne udgangspunkt for en videre forhandling.

Prisen for en klinik er svær at fastsætte, fordi du jo sikkert har nogle kunder som kun er i klinikken fordi de synes du er fantastisk god til dit arbejde. Den slags kunder fortsætter jo ikke nødvendigvis med at komme, når du ikke længere er der. Jeg ville derfor, til at starte med, søge at finde en mægler der har erfaring med at sælge frisørforretninger, da indehaveren jo også her spiller en stor rolle for omsætningen.

Selvom du har ret til at afstå, skal den nye lejer dog stadig godkendes af udlejer. Der vil også være nogen ting i din lejekontrakt der gør at huslejen kan ændre sig for den nye lejer. (I de fleste tilfælde er udlejer dog tilfreds når bare pengene betales som de skal) Men du behøver ikke at informere udlejer før du rent faktisk har en køber på hånden.

Hvis du har mod og lyst til selv at stå for salget, kunne du jo finde nogle tilsvarende klinikker hos mæglerne (find evt navne på DBA.dk) og så bede om at få en salgsopstilling. Så kan du jo lure hvad andre gerne vil have for deres forretning/klinik.

Du skal selvfølgelig også overveje om lokalerne alene, kunne have en høj værdi for en anden type forretning end den du har nu. Det er selvfølgelig fordi du helst skal holde så mange muligheder åbne som muligt.

Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:50

Tak, for dit fine svar Smile Jeg må sige jeg tænkte ike lige på andre kunne bruge min klinik,men det er der jo forteraputer o.l som også kunne bruge klinikken.

Så der er nogen muligheder der ligger åben :-)

Tak.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)