Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Download af offline kopi af hel hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

jeg lukker en hjemmeside, så det fjernes hos udbyderen.

Jeg har fået at vide, at der findes værktøjer, som kan gøre dette - altså downloade en hel hjemmeside, så den kan browses off-line (og dermed også gemmes, hvis jeg senere vil åbne noget der ligner igen.

Jeg har fundet et link til noget der hedder www.httrack.com/, men den pågældende havde ikke selv prøvet det.

 

Nogen som har prøvet det, og kender et program der virker til det formål.

 

stig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skal downloades via ftp, og derudover skal du også tjekke om du har en database du skal have en kopi af. 

Du skal have fat i rå filerne, og gemt dem ned. 

Hvis du vil hyre en professionel, tror jeg maks det tager en halv time uanset hvad, så vil skyde på at det sikkert koster under 300 kr + moms at hyre os til det :-)

Du er vellkomen til at kontakte mig på jh@webpad.dk :)

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer jo meget an på hvilken type hjemmeside det er du vil have taget backup af ...

Download filerne via et ftp program ... hvis det har tilknyttet en database, skal du også have taget en kopi af den ...

De programmer der kan lave en offline kopi af en side virker ikke altid lige godt ... og det er da slet ikke måden at gøre det på hvis du evt. vil uploade siden på et webhotel senere igen..

Det var et kort svar , men den bedste måde er at hente det som først beskrevet..


/Claus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også bruge et program som teleport pro.

Det virkede i gamle dage da vi havde langsomt internet har jeg tit hentet kopi af edbpriser.dk så hele siden kunne browses offline.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Mærsk:

Du kan også bruge et program som teleport pro.

Det virkede i gamle dage da vi havde langsomt internet har jeg tit hentet kopi af edbpriser.dk så hele siden kunne browses offline.

Hej Tommy, 

Dette vil heller ikke kunne bruges, hvis han ønsker at reeatblere den. Der er kun den mulighed jeg beskrev tidligere i tråden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jannik rigtig nok skriver, så er det mest optimale at downloade siden ved brug af FTP, så man senere blot kan uploade siden i sin helhed igen. Men hvis muligheden ikke lige er der og man blot skal gemme siden til eventuelt senere insoiration kan Website Ripper Copier anbefales.

Tror måske det er det trådstarter efterspørger - men det ene udelukker jo ikke det andet.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bruger ofte http://www.httrack.com/ som gemmer en lokal kopi af en given hjemmeside, så den kan browses offline.

Fint værktøj til backup af små/simple hjemmesider, men har du noget server sprog + database, så kan det ikke bruges til at reetablere på anden server.

Men skal du "bare" have en kopi af dine tekster osv, så er det et fint lille program.

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige prøvet - fungerede super med HTTrack.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Stig B.:

Har lige prøvet - fungerede super med HTTrack.

Ja,

det er jo et glimrende program.Yes Jeg er skiftet..Smile

Tilmeldt 4. Oct 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JH.

Har forsøgt at kontakte dig gennem din gamle Amino-adresse, men min email kom tilbage med "adressat ubekendt".

Hvis du fortsat er på banen, vil jeg gerne i kontakt med dig, fordi jeg, som formand for en forening, har behov for at komme ind på vores hjemmeside, som den hidtidige webmaster p.t. blokerer!

Bedste hilsener

Christian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)