Hej Jeg overvejer at etablere et hjemmekontor i mit anneks. Jeg har tidligere talt med SKAT omkring dette og de kunne ikke se nogle problemer i at jeg trak forholdsmæksige udgifter til ejendomsskat , strøm, varme osv fra forudsat at vi kun benyttede lokalet til erhverv. Vi benytter dog annekset en del privat og vil være ked af at give afkald på dette og tror derfor ikke jeg er interesseret I at trække disse udgifter fra. Hvis jeg benytter lokalet til blandet privat og erhverv må jeg så stadig trække følgende fra: - Udgifter til kontormøbler? Jeg KAN selvfølgelig ringe til SKAT igen, men kunne være rart at høre om der er nogle der allerede kender reglerne? :-) |
Hej.
Generelt vil der være en risiko i forbindelse med hjemmekontorer, da SKAT kan betragte det som privat. Det vil være svært at skelne mellem, hvor meget det bliver brugt privat contra arbejdsmæssigt. Det vil alt andet lige altid være nemmere, når man tydeligt kan skelne mellem de omkostninger, som er private mod de arbejdsmæssige – og det kan man ikke med de omkostninger, du spørger til.
Du skriver, at I bruger annekset en del privat, hvilket betyder, at det vil være endnu sværere. Men lad os forestille os, at I skønner, at I bruger annekset omkring 25% til kontor og resterende til private formål. Så kan I trække 25% af omkostningerne fra.
Men hvis SKAT er imod, at I skal trække 25% af omkostningerne fra, vil SKAT forhøje den indkomst, som er til beskatning.
Håber svaret hjalp dig – ellers er du velkommen til at kontakte mig.
Mvh Runa
Deloitte tlf. 89 25 25 25