Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for ting til hjemmearbejdsplads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg overvejer at etablere et hjemmekontor i mit anneks. Jeg har tidligere talt med SKAT omkring dette og de kunne ikke se nogle problemer i at jeg trak forholdsmæksige udgifter til ejendomsskat , strøm, varme osv fra forudsat at vi kun benyttede lokalet til erhverv.

Vi benytter dog annekset en del privat og vil være ked af at give afkald på dette og tror derfor ikke jeg er interesseret I at trække disse udgifter fra. 

Hvis jeg benytter lokalet til blandet privat og erhverv må jeg så stadig trække følgende fra:

- Udgifter til kontormøbler?
- Udgifter til maling, lamper, internetstik? 
- Arbejdsløn til elektriker i forbindelse med opsætning af netværk?
- Strømudgifter til firmaserver? 

Jeg KAN selvfølgelig ringe til SKAT igen, men kunne være rart at høre om der er nogle der allerede kender reglerne? :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 08:42
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Hej.

Generelt vil der være en risiko i forbindelse med hjemmekontorer, da SKAT kan betragte det som privat. Det vil være svært at skelne mellem, hvor meget det bliver brugt privat contra arbejdsmæssigt. Det vil alt andet lige altid være nemmere, når man tydeligt kan skelne mellem de omkostninger, som er private mod de arbejdsmæssige – og det kan man ikke med de omkostninger, du spørger til.

Du skriver, at I bruger annekset en del privat, hvilket betyder, at det vil være endnu sværere. Men lad os forestille os, at I skønner, at I bruger annekset omkring 25% til kontor og resterende til private formål. Så kan I trække 25% af omkostningerne fra.

Men hvis SKAT er imod, at I skal trække 25% af omkostningerne fra, vil SKAT forhøje den indkomst, som er til beskatning.

Håber svaret hjalp dig – ellers er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh Runa

Deloitte tlf. 89 25 25 25

Fra Dianalund
Tilmeldt 5. Apr 09
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 08:57

Hej

Det jeg har fået at vide af diverse revisorer og bogholdere, er at når man har et hjemmekontor og ønsker fradrag til boligens udgifter skal det være muligt at lukke døren ind til kontoret og der skal være indgang til kontoret.

Du kan dog godt trække de ting fra du har nævnt da det er en forbedring af dit arbejdsmiljø/ mulighed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18

Delvis ja.

Internetstik samt kontormøbler kan jeg ikke se porblemer med.

MvH

Peter

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 78
Fra  WEST SOFT DEVELOPMENT Skrevet kl. 21:06
Tak alle sammen. Så gør jeg som peter skriver og ku. Trækker møbler og internetsik fra.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)