jeg har hængt herinde i noget tid og jeg har virksomhedsplaner, som jeg bruger min fritid på, men nu vil jeg gerne høre jeres mening:
Kan jeg skabe en succesfuld virksomhed (webshop styrret af mig selv) uden andet end min sunde fornuft og min HF? Og er der nogen af jer der har gjort det?
Hvis i vil sende mig tilbage til skolebænken, så ville det være rart med nogle konkrete forslag til uddannelse :)
Ja, det kan man godt... Og erfaring får man ifølge mig af at prøve! :-) Sund fornuft og HF, godt nok. Også er der i hvert fald en meget vigtig faktor du glemte der. For når du bliver i tvivl om noget, (Ligesom nu) Kan du jo altid spørge på Amino, og her får man ofte hurtige og gode svar :-)
Man når langt med: mod, fornuft, stræben efter viden, risikovillighed og tålmodighed.
Jeg kendte intet til webshops da jeg startede vores shop for 6 måneder siden. Kendte mest til konceptudvikling og projektstyring. Men alt med shopsystemer, fragt, lager, betalingsløsninger og lign. havde jeg kun hørt/lært om ganske overfladisk.
Alligevel planlægger vi snart en rejse til USA, så vi kan møde dem vi skaber succes med.
http://www.copenhagensuborbitals.com/ to (godt nok højt udd.) personer som ved en masse om hvert deres ikke projekt-specifikke område. Kaster deres kærlighed og tid ind i et umuligt projekt, som at sende en raket ud i rummet. - Men det lykkedes.
Lad være med at lytte til de personer som siger, at "det kan ikke lade sig gøre" eller "det kan du ikke". Tro på dig selv, få lidt hjælp hvor du kan - evt. her på Amino - jeg er sikker på du allerede har opdaget hvor flinke vi er :)
Intet er umuligt for den der... - Var det ikke det vi lærte af "Fangerne på fortet" :)
Sagtens, kan sige jeg kun har/havde en HG og har derefter arbejdet i en detailbutik der solgte elektronik hvor jeg startede i lære og endte som Souschef.
Idag har jeg egen virksomhed som startede som ren netbutik, nu har vi en fysisk butik og jeg har flere ansatte, så det er bare at klø på, det vigtigste er DU tror på det, så vil jeg mene alt kan lade sig gøre, og lad være med at lytte til dine familie og venner som siger det er en dum idé ;o)
Universiteter har jo ikke "monopol" på viden, dermed ikke sagt at det er spild af tid slet ikke, men man behøver altså ikke være akademiker for at drive en web-shop, der er masser af eksempler på det modsatte.
Som andre også siger er gå-på-mod (og lære villighed) nok en del vigtigere, og så skal du jo huske der er masser af højtuddannede folk der sælger deres viden og kunnen, så hvis du mangler en advokat/revisor/designer/tekstforfatter/programør... så kan du jo bare betale dig fra det.
Synes du skal tage et kig på denne video af Martin Thorborg: Er netværk vigtigt som fotograf Her snakker de også om hvordan man får success med noget man ikke har erfaring med...
det er en uddannelse i sig selv at kaste sig ud i det og man kan lære nok så meget på skole bænken med at gøre sine egne fejl end vente efter uddannelse og gør fejl og kurser med mere sikker på ingen måde mod fejl
man lære også en del af de gode ting man gør dem skal huske og bruge dem altid det gode og man skal køre med den vildest positive energi kilde
du har en god basis uddannelse den viden kommer man langt , det skal gøre spørge løs når problemer og læse løse om emmet du ikke forstår
husk der findes ingen direkte webshop uddannelse mod alle produkterne , derved ved allerede nu vide hvad du vil kommer du langt længere end uddannelse og atter uddannelse
giv den fuld iværksættere energi i den vildeste iværksættere vilje mod det lykkes
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows