Det er ingen hemmelighed, at jeg køber en del ting over nettet - og med den service mange danske webshops leverer, er det bestemt ikke noget, jeg stopper med. Efter at have haft to superpositive oplevelser lige efter hinanden, har jeg lyst til at dele dem med Jer herinde:) Første oplevelse fik jeg da jeg købte en universal-oplader til en bærbar computer ved AVXperten.dk. Jeg modtog opladeren dagen efter betaling, men da vi satte den til, klikkede den og ladede kun op nogen gange. Jeg har ikke super meget forstand på den slags, så jeg sendte en mail, og spurgte om det var ok, at den klikkede, for vi havde jo ikke lyst til evt at ødelægge computeren. Dagen efter havde vi en ny oplader - uden bøvl med at skulle returnere den anden. Det er sgu da god service! I oktober købte jeg et par vinterstøvler til min datter ved skosnuden.dk - hun har så ødelagt lynlåsen på dem (det gør hun HVERT år - men vi kan aldrig finde kvitteringen) - nu lå kvitteringen i min mailbox - støvlerne blev sendt retur mandag - og i dag har jeg lige fået besked om, at et par nye støvler er på vej med posten. Den slags oplevelser er vejen frem for webshops :) |
Jeg har meget få returneringer, og vil ikke sælge sokker som andre måske kunne have haft på/prøvet. Så nå et par sokker har været "ude af huset" så kan de ikke sælges igen.
Derfor plejer jeg at skrive: At de ikke behøver bøvle med returneringer, men i stedet kan afleverer sokkerne i en røde kors/genbrugsbutik, hvis de har sådan en i nærheden. Så sender jeg nogle nye :-).
Det er selvfølgelig oplagt at scamme, men det har jeg 7-9-13 endnu ikke oplevet (så vidt jeg ved). Langt de fleste der oplever denne behandling ligger ret hurtigt en ny ordre. Så målt på tal, er det faktisk en bedre forretning for mig:
1) Fordi jeg ikke skal bruge tid på returneringer
2) Det giver mersalg og en positiv relation.
Så i mit tilfælde kan det godt betale sig at give en god service, baseret på en meget høj tillid til kundernes oprigtighed.