Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jomla og youtube lignende website + mere - råd søges

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om, jeg har valgt det rigtige forum, men hvis det er helt forkert, håber jeg en moderator vil flytte mit topic over til det rigtige forum. Men her er mine spørgsmål.

Når jeg kigger på Youtube.com, så virker siden jo rimelig simpel. Det er let at uploade en video. Det er ikke ret kompliceret. Selvom brugerfladen ser simpel ud, så ligger der jo nok en masse kode i selve designet. Jeg kan kode lidt, men slet ikke i det omfang. 

Jeg går med en ide om et website i stil med youtube. Det er bare et andet koncept, jeg har tænkt at anvende. Nu er mine spørgsmål følgende: 

Man kan jo købe en skabelon til sådan et online community, hvor det hele er designet osv, men det er jo stadigvæk svært at give det sit helt eget udtryk. 

Så er der muligheden for at få en virksomhed til at udvikle hele websitet. Dette har jeg allerede gjort op med mig selv om, at jeg ikke har råd til. 

Så jeg tænker på at downloade Joomla, da jeg har hørt, at man godt kan lave forholdsvis store og flotte websites med det program. 

Jeg er bare lidt i tvivl om, hvor svært det er at bruge Joomla. Jeg er nybegynder. Jeg kender også til Wordpress, men hvad jeg har hørt, så er Wordpress mest til blogs. Man kan ikke helt nå de samme højder som med Joomla. Er det korrekt? 

Derudover har jeg hørt om Drupal. Men det kender jeg stort set ikke noget som helst til. 

Selvfølgelig ville det være perfekt, hvis jeg selv kunne kode og designe det hele fra bunden, men det er jo et enormt stykke arbejde, og jeg har slet ikke kompetencerne til det endnu. Så hvad vil I foreslå. Er det muligt at udvikle et site i stil med Youtube.com med Joomla, hvor jeg kan sætte mit eget præg på det? Samt kender I nogle gode bøger eller tutorials til at komme i gang med Joomla? Eller vil I anbefale mig at bruge Wordpress, Drupal eller noget helt andet? 

Håber I kan hjælpe mig med at få svar på mine spørgsmål. På forhånd tak for hjælpenSmile

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og tænkt lidt videre over mit koncept, og der er flere tiltag, jeg gerne vil kunne udvide med senere. 

F.eks. vil jeg gerne sælge nogle bestemte slags varer. Her tænker jeg på at i et af menupunkterne, skal der være et link til en webshop. Er det noget Joomla kan håndtere? 

Samt skal der også være muligheder for som sagt upload af videoer men også billeder. Ligeledes skal der være afstemninger og konkurrencer og et betalingsmodul. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)