Vi har købt en optagelse i en USA database - men hvordan bogfører jeg den. Jeg har det nemt med ydelsesmoms af køb inden for EU - for det har Summa sin helt egen konto til som automatisk bogfører ydelsesmoms og modregning i købsmoms (konto 2805)
MEN køb af en ydelse fra USA - hvordan bogføres den med ydelsesmoms - og hvad hedder indberetningen til moms mon så?
Beløbet er kun 890 dkk og kørt via first card og da det ikke er en fysisk vare, er told og moms jo slet ikke umiddelbart involveret
Er det så enkelt - at køb uden for EU IKKE skal momsangives mon? (for rubrik C i moms er jo kun til salg uden for EU)
venligst John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Tak for hurtigt svar, som jeg bare ikke helt forstår. Hvis jeg bogfører på konto for ydelsesmoms så lægger den automatisk 25% på som ydelsesmoms og 25% på købsmoms. Hvad mon det er jeg der skal undertrykke?
Jeg kunne også lave en ny købskonto 2807 som jeg kaldte købs moms uden for EU ydelser - med Y25 som moms kode, og så ville den bogføre de 870 kr og lægge 217,50 på ydelsesmoms og 217,50 som modpost i købsmoms - men det er åbenbart ikke metoden eller?
Tak for tålmodighed
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
AHA - så der skal slet ikke føres noget ydelsesmoms når det er fra USA og heller ikke derfor selvfølgeligt heller nogen modpost i købsmomsen.
Så laver jeg en 2807 helt uden moms bare og kalder den ydelseskøb USA uden moms beregning - så har jeg stadigt en totalsum på konto 2805 som passer helt med at ydelsesmoms i momsrapporten svarer til 25% af af totalen
Og - så på nye 2807en anden total for ydelseskøb uden for EU, som ikke blandes ind i den anden total og giver forvirring om hvorfor ydelsesmomsen ikke svarer til 25%
Håber ikke jeg kludrer det for meget for mig selv, men tror det må være det sikreste at følge sporet i for mig
vh og mange gange tak
John H