Hej alle!, Jeg har nogle spørgsmål og håber i kloge mennesker herinde kan svare på dem :) Min forlovede er skuespiller og vil gerne lave et firma så hun kan få sit eget teaternavn registreret.' Jeg har prøvet at læse mig til det jeg skal bruge men bliver mere og mere skræmt væk ved tanken om at lave et firma, det virker så uoverskueligt! Mine spørgsmål er: Jeg opretter firma i mit og hendes navn som ejere og der vil ikke være nogen faste ansatte. Men hun vil engang imellem have en der hjælper med forestillinger og som også skal have lidt penge ud af det forestillingen koster at vise. Hvordan foregår det så?, oprettelse af I/S firma mig og hende, hvad skal man gøre angående indberetning af diverse ting? og til hvem ? Når hun f.eks. har solgt en forestilling til 1.500kr så giver hun en faktura til dem som de betaler, hvordan så med penge til "hjælperen" som har været med til at opføre forestillingen?. Jeg regner ikke med at der vil blive tjent over 50.000 på et år så moms reg. er ikke nødvendig men man kunne vel godt, det skader ikke ? Men hvem skal man indberette til og hvor tit?, skal man betale en masse til diverse steder for at kunne bruge de penge man har tjent?, da man vel ikke bare kan tage imod dem og bruge dem bare sådan? På forhånd tak!
|
Ikke et eneste svar??, slet ingen der kan give mig nogle svar på det skrevne?
Hvilke form skal jeg bruge på virk.dk for at indberette at jeg ikke har tjent noget i en given periode??
Gerne læs hoved posten og besvar den også da det er meget vigtigt!, TAK!