Ja, lige præcis!! Brugen af YouTube video ifm. markedsføring er meget mere end " target="_blank">søgemaskineoptimering! ...jeg har faktisk samlet en række eksempler på netop dét i denne, forlængede, version af videoen om "reklamefilm anno 2011":
|
Lars Kristensen:Det er lykkedes mig at komme på side et med en video på søgeordet 'anders and abonnement', og det vel at mærke som den eneste video med billede. Det foregik som et lille eksperiment hvor videoen steg i ranking ved at købe 2.000 visninger. Videoen sender trafik til min side, så youtube film er, som du nævner, gode fordi de indeholder et billede der vises ved søgning.
Hej Lars
Tak for god respons på min video! ...og meget interessant "Anders And"-eksperiment! Hvor har du købt visningerne? Har du kigget på "kvaliteten" af de visninger?
Lars Kristensen:Her skal det nævnes at søgeordet er med lav konkurrence, så om det har en effekt at købe visninger på et ord med høj konkurrence ved jeg ikke.
Det har vel altid en effekt, men om den er pengene værd kan selvfølgelig være en anden snak.
Lars Kristensen:Du foreslår at bruge videoerne som SEO værktøj for andre sider, men hvis man vil et yderligere skridt foran konkurrenterne skal der også lave SEO på selve videoen.
Fuldstændig enig! Momentum giver momentum. Hvis du får videoen 'kørt godt op', så har den en større tiltrækningskraft, rankes højere og giver derfor alt andet lige også et bedre trafik-afkast til din hjemmeside. Jeg er helt enig. Generelt tjener det sig vel at lave SEO på, alt hvad man gerne vil have SET af andre på nettet ;)