|
Hejsa Jeg har en "det de andre kalder specialforretning", men ihvertfald en forretning der handler med produkter til livsnydere. I mit daglige trummerum, funderer jeg lidt over prissætning af mine produkter. Jeg har en ide om hvad tingene skal koste, men har brug for et tip. Et produkt der koster 17,- ex. moms vil umiddelbart skulle koste 33,- i udsalg. Eller 39,- i udsalg, og så på tilbud til 3 stk 99,- Pointen med tilbuddet er, at folk har en tendens til at købe ting der er på tilbud, ikke at fokusere på det enkelte produkts pris. Jeg har lavet forskellige test i butikken, og har fundet ud af, at jeg kan hæve omsætningen med 40% ved at lave tilbud. Velvidende at indtjeningen pr produkt falder, da der i den varegruppe der er kørt test med, er produkter med, der koster 22,- i indkøb, hvilket giver en avance på 16%, og det er jo ikke så meget på en handel, hvis folk tager tre af de produkter der er dyre i indkøb. Her gælder det så for mig som sælger, at guide folk til kun at tage en af de produkter med lav avence, og så 2 med høj avance. Er der nogen der har erfaring med lignende opgaver? ![]() Mvh, Bo |
Prissætning
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
Bliv gratis medlem