Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords: Relancering af kampagne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 443
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg håber der er en AdWords-ekspert der kan hjælpe mig lidt med en problemstilling jeg er stødt på:

Jeg har haft en AdWords kampagne kørende i flere år, som jeg nu ønsker at relancere i en mere optimeret udgave. Der er tale om en helt ny strukturering af annoncegrupper (og nøgleord/annoncer), som jeg i forvejen har organiseret i et Excelark, for overskuelighedens skyld.
Umiddelbart er det hurtigste at oprette en helt ny kampagne og oprette de nye annoncegrupper her, men så sker der noget lidt specielt: Nøgleordene bliver med det samme markeret som inaktive med teksten: "Forøg kvalitet eller byd 30,00 for at aktivere". Dette er nøgleord som jeg i forvejen har i den gamle kampagne, men som jeg dog kun betaler omkring 4 kr. for.
Dette skyldes sikkert den gode historik med høj CTR i den gamle kampagne. (?)
Og hvis det er tilfældet, er der så nogen der har erfaringer med hvor langt Google ser tilbage i tiden?
Jeg har ikke noget imod at byde 30 kr. hvis jeg ved at det falder til 4 kr. igen. Men hvor sandsynligt er dette og hvor lang tid skal jeg betale den høje pris?

Alternativt skal jeg beholde min gamle kampagne og omdøbe de annoncegrupper jeg kan bruge og ellers oprette nye og så flytte nøgleord rundt på kryds på tværs indtil jeg når det ønskede resultat. Denne løsning vil dog tage mig op til en uge ekstra at implementere

Hvordan ville i gribe denne situation an?

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:53
Hvis du begynder at rette i dine gamle kampagner nulstilles det meste af den optjente værdi og du vil sikkert blive mødt af samme besked som du får nu på de nye. Men hvis du ikke skal bruge de gamle kampagner mere er det forsøget værd.
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 22:01
Hej Mikkel

Mange tak for dit svar. Og for en altid interessant blog btw.

Det var da uheldigt at rettelser i AdWords resulterer i nulstilling af den optjente værdi. Så bliver det ikke ligefrem nemmere når ens forsøg på optimering, alt andet lige, i en hvis periode, betyder dårligere resultater. Men er det alle slags rettelser eller er det kun når man fx opretter nye nøgleord som ikke er set i kampagnen før, eller nye nøgleord som ikke er set i annoncegruppen før, eller hvordan hænger det sammen?

Jeg kunne godt gøre sådan at de vigtigste nøgleord blev i den samme annoncegruppe, som så bare blev omdøbt, mens de resterende nøgleord bliver flyttet til nye annoncegrupper. Så kunne jeg vel i det mindste undgå den negative effekt ved de dyreste nøgleord?

Med venlig hilsen

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Skrevet kl. 15:30
For lige at følge op på mit eget indlæg så kan jeg nu snakke af erfaring:

Jeg oprettede nye annoncegrupper i samme kampagne og statistikkerne viser at CPC''en har været stabil mens CTR''en er steget (nok på grund af en bedre annoncekvalitet).

Så i dette tilfælde havde det ikke nogen nævneværdig effekt at jeg flyttede nogle nøgelord over i en nye annoncegruppe.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)