Hej Amino'er Jeg er i tvivl om sælgerens ansvar på de ydelser de sælger (jeg ved godt det er værdibeviser). Jeg har for ikke længe siden købt derinde fordi de havde et super tilbud på et designer-"møbel". Varen kommer fra virksomheden et andet firma - Dum som jeg var lavede jeg ikke baggrundstjek på leverandøren men tog blot sælgerens navn som blå-stemplet og tog det hele som værende i orden. Jeg Googlede det andet firmaBemærk lige, at der intet problem er endnu.. men, læs videre.. Jeg har købt i uge 45 eller 46 (kan ikke huske det). Leveringstiden på varen er 4-6 uger. Fred være med det. Men i dag Googlede jeg tilfældigvis firmaet det andet firma.... Ja hvad så jeg.. Prøv selv.. 60 kommentarer på TrustPilot, alle ét-stjernede hvor kunder siger de intet modtager. Jeg ser at BASTA har lavet et program om det pågældende firma om at de lyver, bedrager, snyder og fusker. Ingen modtager noget som helst. Og ja, så bliver jeg bekymret. Men jeg har handlet hos sælgeren og jeg kan ikke forstå at sælgeren vil repræsentere sådan et firma. Og jeg kan ikke forstå de ikke tjekker deres leverandører (det gør vi altid hos mine virksomheder nemlig.. Burde måske lære at gøre det privat). Her kommer spørgsmåletHar sælgeren et ansvar for det de har solgt mig? Det tyder jo ikke på at jeg på noget tidspunkt vil modtage min vare. Har jeg så ret til mine penge hos sælgeren eller er det det andet firma, som by the way ligger i England? Jeg har ringet til det andet firma og de siger: Vi kan ikke garantere leveringstidspunktet :-) hehe. First clue. Indlægget skal ses som debat, ikke nødvendigvis som et svar, for overordnet set er det meget spændende at vide om en virksomhed som sælgeren har noget ansvar overfor deres leverandører?!? |
Hej Yngvi,
Det er et interessant og relevant spørgsmål, som du stiller.
Derfor har jeg anonymiseret det, så det ikke risikerer at blive fjernet for brud på Aminos regler om at hænge navngivne firmaer ud.
Dbh. John