Omkostninger er der generalt intet af i affiliate, udover din tid! :-) men selvfølgelig er det en god ide at markedsføre din side, og det er jeg igang med lige nu, så derfor er mine omkostninger lige pt: facebook reklamer, konkurrencer og SEO artikler (hvor jeg betaler en person/firma for at skrive gode seo tekster på mit site, kan anbefale en god en hvis det er). Det har jeg brugt en del tusind kr på, på det seneste, men de er alle sammen næsten tjent ind igen :-). Desuden har det får min indtjening til at stige med ca. 40% på den seneste måned.
I starten tjente jeg ikke rigtigt noget, der brugte jeg bare en masse tid på siden, altså som tekster, varer og design. Indtjening begyndte at komme da varerne og teksterne kom ind. På daværende tidspunkt havde jeg 100 + varer og tekster, men designet havde jeg ikke gjort noget som helst ved, og det lignede rent ud sagt l*rt, men alligevel solgte den faktisk for omkring 200-300 om måneden. En anden ting som måske også er en smule vigtigt at pointere, er at jeg faktisk er meget overrasket over min sides indtjening, på trods af de mange konkurrenter i branchen! Det jeg mener er, at du højst sandsynligt vil blive positivt overrasket. Som jo selvfølgelig er godt :-)
Håber det kunne bruges, og alt held og lykke med dit projekt!
Kan du huske eller se tilbage på hvad udgifter og indtægter var på da I startede med afiliate?
Min makker og jeg smed hver 10.000,- kr. ind firmaet og fik en fælles kassekredit på 15.000,- kr.
Jeg baksede selv nogle hjemmesider sammen i hjemmesideprogrammet hos One.com og alle pengene blev brugt på annoncering (Google, Facebook og Yahoo). Alle indtægter det første år blev ligeledes brugt på annoncering og vi tog ikke penge ud til os selv.
Året efter brugte vi nogle af indtægterne på at få lavet en ordentlig hjemmeside og begyndte så småt at udbetale løn til os selv. Allerede dette år nåede vi over en million i omsætning.
Nu er der gået 3 år siden vi startede og det går stadig kun en vej