Hej, Jeg var til en fremragende konference igår, hvor en masse nye initiativer fra EU blev drøftet. Blandt andet var der forordninger og direktiver på vej, der skal regulere: - grænseoverskridende sikring af bankindestående. Har til formål, at forhindre en skyldner i at flytte sine penge fra land til land - Revision af landenes procedure for gensidig anerkendelse af domme. Har til formål at forenkle processen, hvis du har fået dom for noget, der skal ske i et andet land. Konferencen fik mig til at overveje, hvor mange små og mellemstore danske virksomheder, der simpelthen afholder sig fra det europæiske marked, fordi der stadig er for mange ubekendte? Og om disse virksomheder eventuelt ville betale for information der var tilpasset deres brancheområde og behov? Hvordan ser du på Europa, og ville du betale for et nyhedsbrev med branchespecifikke nyheder fra unionen, herunder information om EU- støtte? Med venlig hilsen, Jan Kristoffersen v Jan K ApS
|
Jan Kristoffersen:Hvordan ser du på Europa, og ville du betale for et nyhedsbrev med branchespecifikke nyheder fra unionen, herunder information om EU- støtte?
Afhængig af prisen kunne jeg godt. Nu har jeg læst og hørt en del omkring EU projekterne "Lifelong learning", hvor der er rigtig mange spændende muligheder. Desværre hører man ikke helt så meget om dem, og det samme gælder nok også de områder du der fremhæver.
Jeg leger selv med lidt import (på sigt evt. også eksport), og jeg har besluttet at ville fokusere på produkter udelukkende fra EU lande (i første omgang har jeg valgt ét land, men på sigt kommer der evt. flere) - så jeg ville da bestemt syntes det kunne være interessant at blive holdt opdateret på hvad der sker af EU initiativer, som kan påvirke mig. :o)
Tror ikke nødvendigvis at folk afholder sig fra det europæiske markede, men det virker som om at mange af de gode EU tiltag der faktisk kunne hjælpe virksomheder til ex. at styrke deres udvikling, ikke helt når frem til sit "publikum".
Så jeg syntes helt sikkert at din ide om et nyhedsbrev er god. :)