Hey alle. Lige en alla forsættelse for denne tråd da den var ved at blive offtopic (Nyt logo for $5 via fiverr.com) Der blev debattet om hvor vidt fiverr tager konkurrence fra danske grafikere eftersom forskellen på prisen er virkelig stor. Her er mine tanker på området. Jeg syntes at konkurrence er noget af det fedeste! Man lærer at det kræver en del fra en selv og at man faktisk skal tage sig sammen for at få flere kunder som evt. kunne stamme fra fiverr. Der er jo flere 1000 forskellige måder man kunne få flere kunder på og nogle af de mest royale kunder (Som er virklige vigtige) kommer igen og igen for at få lavet mere. Hvis du er en god mekaniker kommer man normalt også tilbage til den samme. Men inden de bliver royale skal man også have nogle ting på plads. 1. Man skal være god til sit arbejde og tilfredstille kunden. (enkelt nok;) ) 2. Man skal finde den rigtige pris. Det kunne evt. være en "lokke pris" til kunden, og derefter kunne man tage mere for sit arbejde hvis kunden er glad for det logo eller lign. som du har lavet og vil have rettelser. 3. Udnyt nettet, hvad gør andre? Hvad hjælper hvad gør ikke? Som grafiker er man i nyere tid begyndt mere at reklamere for sig selv. Gode kontakter kan normalt også skabe godt arbejde. Men for at få de kontakter skal man reklamere, om sig selv. Den måde jeg gerne vil have kunden husker mig på. Er at min måde at vise mit produkt. F.eks. hvis jeg laver et logo vil jeg vise hvordan jeg fandt frem til den måde jeg fik ideer og evt. skitser. Jeg vil have kunden så tæt på som muligt. På den måde er jeg ikke "bare en maskine" hvor kunden trykker på knappen og et logo kommer ud den anden vej. Kunden er med til at skabe. De ting syntes jeg væsentlig er forskellen fra internet sider hvor du ikke ser personen og ikke er sikker på hvem og hvad du får, dog til en lille pris. (Perfekt til små virksomheder eller virksomheder som vil have ideer til sin virksomheds logo) Det kunne jo være at hvis kunden har købt noget hos fivirr skal have rettelser og der kan man som grafiker også fange kunden. Men arbejde syntes jeg der er nok af. Jeg fik f.eks. et job igennem min søsters -> kærestes -> søsters -> mand. Lige opsummering. Få kontakter, giv noget af dig selv. Hvorfor vælge dig i stedet for fivirr? Det er faktisk ligesom alle andre der driver forretninger. Vis hvad du kan, få ideer til hvordan du kan reklamere for dig selv. Hvilke kunder bruger fiverr? (Onsdag kommer der udsendelsen "Penge" ved kl. 21:25 hvor de snakker om hvor hvor vidt kontakter er vigtige) Håber det er noget nogle kan bruge. Man lærer hele tiden, og amino er et perfekt sted at snakke om netop dette emne. Med venlig Hilsen Kongsted |
Fiverr tager grafikernes opgave til 25kr
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Grafisk designer, brand og idenditet Designerszone.dk Mit råd, prøv mig!
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)