God ide at glemme globaliseringen, og også gerne flytte produktion hjem til DK igen... Det ville i hvertfald gavne miljøet enormt meget, og det ville redde EU ud af kattepinen. Men pt er det nok meget optimistisk at tro, at det sker foreløbigt... Men vendepunktet er ik langt ude i fremtiden! Når man vil have fri konkurrence, så må man også accepterer konsekvenserne, som er at den billigste, i en stor del af alle tilfælde, løber med ordren... Og når danske lønninger er crazy høje, ja så gør det hele problemet endnu større for danske firmaer! Men hvordan kan du først klage over, at der ryger jobs ud af DK, hvorefter du klager over, at de brugere herinde, som tilbyder gratis ydelser ødelægger dit salg? Har du ik evt behov for at segmenterer dine kunder så? |
Som andre siger så holder det ikke. Man er nødt til at kunne konkurrere. Der er mange "problemer" med den måde Danmark er skruet sammen på for iværksættere, men det nytter jo ikke at hyle og sige at vi alle skal være fair og give hinanden ordrerne (jeg siger ikke at du hyler - det er mere generelt). Problemet er at mens man hyler, kommer der nogle der har tilpasset sig markedet med eks. outsourcing og tromler dig, og før du har set dig om er din virksomhed glemt og du står bagerst nede på arbejdsformidlingen. Det er virkeligheden - den er man nødt til at tilpasse sig.
Man kan ikke skabe et kunstigt marked ved at være enige om at man skal handle mere med iværksætter inden for grænserne. Skal jeg så ikke købe mine møbler hos IKEA (store etablerede virksomheder), de ansætter jo ikke flere mennesker af den grund og pengene ryger ud af Danmark. Hvorfor skal jeg købe et spisebord af en iværksætter til 2000 når jeg kan få det i IKEA til 500 kroner?
Flere eksempler:
* Hvor købte du dine sidste bøger (Amazon gætter jeg på)
* Hvor købte du dine sidste CD/DVD (Amazon/CDON gætter jeg på
Bliv gratis medlem